رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار درباره فقر کودکان در اروپا

15:57 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۱۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشدار درباره فقر کودکان در اروپا
صندوق نجات کودکان درباره فقر شدید کودکان در اروپا هشدار داده است.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش صندوق نجات کودکان، بیش از ۲۰۰ هزار کودک دیگر در کشور‌های اتحادیه اروپا به مرز فقر کشیده شده‌اند و تعداد کل کودکان در معرض فقر به بیش از ۱۹.۶ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش وبسایت صندوق نجات کودکان، این رقم معادل یک چهارم از کودکان در اروپا به شمار می‌رود.

اروپا یکی از ثروتمندترین مناطق جهان به شمار می‌رود، اما با این حال این گزارش افزایش نگران کننده‌ای را در تعداد کودکان و خانواده‌هایی که در نتیجه هزینه‌های زندگی، بحران آب و هوا و همه گیری کرونا با فقر و محرومیت اجتماعی زندگی می‌کنند، نشان می‌دهد.

 گزارش «تضمین آینده کودکان: چگونه کرونا، بحران‌های هزینه زندگی و آب و هوا بر کودکان فقیر تأثیر می‌گذارد و دولت‌های اروپا چه باید کنند»، نرخ‌های متفاوت فقر کودکان در ۱۴ کشور اتحادیه اروپا را مقایسه کرد.

اسپانیا و رومانی به ترتیب با ۳۳.۴ درصد و ۴۱.۵ درصد کودکان در معرض خطر فقر یا طرد اجتماعی بالاترین آمار را دارند.

اوکراین و افزایش هزینه‌های زندگی متعاقب آن چالش‌های غیرقابل تحملی را برای زندگی میلیون‌ها خانواده، به‌ویژه خانواده‌های کم درآمد و متوسطی که قبلا در طول همه‌گیری آسیب دیده‌اند، به همراه آورده است.

قیمت مواد غذایی اساسی مانند شیر، غلات و روغن به شدت افزایش یافته و خانواده‌ها را مجبور به حذف وعده‌های غذایی و جیره‌بندی کرده است.

در رومانی ۴۰ درصد از خانوار‌ها شاهد کاهش درآمد خود در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال قبل بودند، در حالی که هزینه‌ها به میزان خیره کننده ۹۸ درصد افزایش یافت؛ بیشتر خانواده‌ها کاهش هزینه‌ها را انجام می‌دادند، نیمی از آن‌ها هزینه‌های آب و برق و مواد غذایی را کاهش می‌دادند که سلامتی کودکان را به خطر می‌اندازد.

این گزارش نشان می‌دهد که کودکان با پیشینه مهاجر، پناهجویان، کودکان بدون مدرک و بدون همراه بیشترین آسیب را دیده اند. به عنوان مثال، در ایتالیا، ۳۲.۴ درصد از مهاجران در فقر زندگی می‌کنند، در حالی که این رقم برای شهروندان ایتالیایی ۷.۲ درصد است.

«اریک گروسهاوس»، مدیر یک نهاد حامی کودکان در آلمان گفت: ارقام مربوط به فقر کودکان در سراسر اروپا ویرانگر است؛ ۱۹.۶ میلیون کودک در اتحادیه اروپا در فقر زندگی می‌کنند و بیش از دو میلیون نفر از آن‌ها در آلمان هستند یعنی از هر پنج کودک در این کشور یک کودک فقیر است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا فقر کودکان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *