رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ روزمره مهاجران در مرز‌های اروپا و دریای مدیترانه

14:20 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۱۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ روزمره مهاجران در مرز‌های اروپا و دریای مدیترانه
دریای مدیترانه به عنوان کانون مرگ به شمار می‌رود و روزانه مرگ و میر پناهجویان در آن روی می‌دهد.

خبرگزاری میزان – حادثه اخیر در مرز‌های جنوبی ایتالیا موجب کشته و ناپدید شدن ده‌ها مهاجر شد و بار دیگر توجه افکار را به «منطقه مرگ» در مرز‌های خارجی اروپا معطوف کرد.

به گزارش «newsingerman»، در ۳ اکتبر ۲۰۱۳ بیش از ۲۹۰ مهاجر در اثر غرق شدن کشتی جان خود را از دست دادند و عده‌ای دیگر ناپدید شدند.

«سیسیلیا مالمستروم»، کمیسر داخلی اتحادیه اروپا که به مراسم تشییع جنازه این افراد رفته بود، گفت: من این منظره را تا آخر عمرم با خود خواهم داشت. این تصویر اتحادیه‌ای بود که ما نمی‌خواهیم.

۶۸ نفر اخیرا در شهر ساحلی «کروتون» در جنوب ایتالیا غرق شدند؛ به نظر می‌رسد این یک امر روزمره در مرزهای اروپا شده است.

تقریباً ده سال از حادثه سال ۲۰۱۳ گذشته و بیش از ۲۶ هزار نفر در دریای مدیترانه غرق شدند، در حادثه اخیر هیچ فردی از اتحادیه اروپا به «کروتون» نرفت و تمایل به توجه به پیامد‌های سیاسی از مرگ مداوم کاهش یافته و در این مدت دیگر قابل تشخیص نیست.

کل ماجرا تکان دهنده بود و آنچه در «کروتون» اتفاق افتاد اکنون بخشی از زندگی روزمره در مرز‌های خارجی اروپا است؛ تنها در سال جاری، روزانه به طور متوسط تقریباً شش نفر در آنجا غرق شده‌اند.

مرگ ناشی از اقدام به منظور بازدارندگی به عنصری از حفاظت در مرز‌های اروپا تبدیل شده است و این موضوع برای طولانی مدت ادامه یافته است.

اخیراً اتحادیه اروپا آشکارا حمایت جدیدی از گارد ساحلی لیبی را اعلام کرد. از زمانی که ایتالیا شروع به استقرار واحد‌ها در سال ۲۰۱۶ کرد، بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در دریای مدیترانه اسیر کرده و به اردوگاه‌های لیبی بازگردانده است.

تنها از ابتدای امسال، بیش از سه هزار نفر بر اساس شمارش سازمان ملل اخراج شده‌اند و همین اواخر به لیبیایی‌ها کشتی‌های جدیدی برای این منظور تحویل داده شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *