سرقت اطلاعات ۵۶ هزار نفر در پی حمله هکری به برنامه آنلاین بیمه سلامت آمریکا

11:12 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۰۷۴
سرقت اطلاعات ۵۶ هزار نفر در پی حمله هکری به برنامه آنلاین بیمه سلامت آمریکا
اطلاعات بیش از ۵۶ هزار آمریکایی در پی هک شدن برنامه بازار آنلاین بیمه سلامت این کشور به سرقت رفته است.

خبرگزاری میزان - مقام‎های آمریکایی، می‎گویند که اطلاعات بیش از ۵۶ هزار نفر از جمله اطلاعات بیمه‌ای و سایر اطلاعات شخصی در پی هک شدن برنامه بازار آنلاین بیمه سلامت اعضای کنگره، واشنگتن، مشاغل کوچک و ساکنان این منطقه، به سرقت رفته است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، اداره تبادل مزایای بهداشتی واشنگتن، دامنه نقض اطلاعات را فاش کرده و مقام‎ها می‎گویند که موضوع را «بسیار جدی» در نظر می‌گیرند.

این بیانیه می‎گویند که مقام‎های ناحیه کلمبیا از حمله به بازار D.C. Health Link، مطلع شدند و فورا تحقیقات و همکاری با مجریان قانون را آغاز کردند.

تحقیقات نشان داده است که ۵۶ هزار و ۴۱۵ مشتری تحت تأثیر این سرقت قرار گرفته‌اند و داده‌های سرقت شده شامل نام، اطلاعات بیمه، تاریخ تولد، اطلاعات طرح سلامت و سایر اطلاعات شخصی از جمله آدرس خانه، شماره تلفن، آدرس ایمیل، قومیت و وضعیت شهروندی است. 

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از افراد از اعضای کنگره بودند.

مقام‎های کنگره پیشتر اعلام کردند که پلیس کنگره و دفتر تحقیقات فدرال به آن‌ها اطلاع داده‌اند که اطلاعات شخصی بسیاری از قانونگذاران، کارکنان و خانواده‌های آن‌ها به طور بالقوه به خطر افتاده است.

بازار آنلاین بیمه سلامت آمریکا به حدود ۱۱ هزار عضو کنگره و کارکنان آن‌ها و در مجموع به حدود ۱۰۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.

گفته می‌شود این اطلاعات برای فروش در «دارک وب» قرار داده شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *