جزئیات پرونده بزرگترین افشای اطلاعاتی در تاریخ سیا

13:40 - 25 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۹۶۱۴
یک کارمند سابق سیا که متهم به انجام بزرگترین افشای اطلاعات محرمانه در تاریخ این سازمان بود، در دادگاه فدرال به همه اتهامات محکوم شد.

خبرگزاری میزان - یک کارمند سابق سازمان سیا که متهم به انجام بزرگترین افشای اطلاعات محرمانه در تاریخ این سازمان بود، در دادگاه فدرال به همه اتهامات محکوم شد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، «جاشوا شولت»، که به ارائه مجموعه‌ای از داده‌های محرمانه به ویکی لیکس در سال 2016 متهم شد، محکوم به جمع‌آوری و انتقال غیرقانونی اطلاعات دفاع ملی و ممانعت از تحقیقات جنایی و رسیدگی هیئت منصفه و سایر اتهامات شد.  

او به عنوان یک مهندس کامپیوتر در مرکز اطلاعات سایبری سیا فعالیت کرده و ابزارهای سایبری ایجاد کرده بود که می‌توانست داده‌های سری را از رایانه‌ها این سازمان استخراج کند.

«شولت»، به تازگی در دادگاه از خود دفاع کرد؛ محاکمه قبلی در سال 2020 برگزار شده بود.

«دامیان ویلیامز»، دادستان ناحیه جنوبی نیویورک در بیانیه‌ای، گفت «شولت به برخی از ارزشمندترین ابزارهای سایبری جمع‌آوری اطلاعات کشور که برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی در سراسر جهان استفاده می‌شود، دسترسی داشت.»

به گفته وی، «زمانی که شولت شروع به ابراز خشم نسبت به سیا کرد، به طور مخفیانه آن ابزارها را جمع‌آوری و در اختیار ویکی لیکس قرار داد و برخی از حیاتی ترین ابزارهای اطلاعاتی ما را به عموم مردم و در نتیجه، دشمنان ما معرفی کرد.»

«جاشوا شولت»، در نوامبر 2016 از سازمان سیا خارج شد اما در مارس 2017، ویکی لیکس اولین قسمت از افشاگری‌های سری Vault 7 خود را منتشر کرد که از دو برنامه‌ای که «شولت» به آنها دسترسی داشت، نشات می‌گرفت.

«شولت» در آگوست ۲۰۱۷ به اتهامات اخلاقی بازداشت شد؛ او ماه‌ها بعد به اتهامات مربوط به انتشار داده‌ها متهم شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *