۲۷ محکوم با همت دادگستری لرستان در سال ۱۴۰۱ از قصاص نفس رهایی یافتند

13:44 - 11 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۳۰۶۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۷ محکوم با همت دادگستری لرستان در سال ۱۴۰۱ از قصاص نفس رهایی یافتند
رئیس کل دادگستری استان لرستان، گفت: در سال ۱۴۰۱ رسیدگی به ۲۷ پرونده قصاص نفس در دادگستری و شورا‌های حل اختلاف استان لرستان منجر به صلح وسازش و رهایی تمامی محکومان این پرونده‌ها از قصاص نفس شده است.

محمد رزم در گفت‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگو با میزان، در رابطه با میزان ایجاد صلح وسازش در پروند‌های قصاص نفس ورودی به دادگستری استان لرستان، با تاکید بر حل و فصل اختلافات مردم بخصوص تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس، اظهارکرد: سال ۱۴۰۱ رسیدگی به ۲۷ پرونده قصاص نفس در دادگستری استان لرستان منجر به صلح وسازش و رهایی ۲۷ محکوم این پرونده‌ها از قصاص نفس شده است.

وی افزود: با وجود این که وظیفه دستگاه قضایی اجرای حدود، احکام الهی و قوانین جاری کشور برای برقراری نظم است و باید احکام صادره از دادگاه‌ها خصوصاً در امور جنایی را به مرحله اجرا بگذارد، اما وظیفه اخلاقی و انسانی هر کسی ایجاب می‌کند تا برای اصلاح ذات البین و برقراری سازش بین طرفین پرونده تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اهمیت نیکوکاری و حمایت از زندانیان، اضافه کرد: با همت دادگستری استان در سال گذشته تعدادی زندانی استان لرستان از نعمت آزادی برخوردار و به آغوش خانواد‌های خود بازگشته اند.

رزم همچنین گفت: توسعه نیکی‌ها در جامعه، ارائه آموزش‌های پیشگیری از خشونت و کنترل خشم و افزایش مهارت‌های زندگی در بین افراد قطعا زمینه پیشگیری از بروز برخی جرایم را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *