درگیری معترضان و پلیس فرانسه/اعتصاب در دستور کار اتحادیه‎های آلمان

10:19 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۰۵۲
درگیری معترضان و پلیس فرانسه/اعتصاب در دستور کار اتحادیه‎های آلمان
پلیس فرانسه اقدامات خشونت آمیزی را علیه معترضان به طرح افزایش سن بازنشستگی اعمال کرد.

خبرگزاری میزان - سنای فرانسه چند ساعت پس از آنکه معترضان در خیابان‎های این کشور حاضر شدند تا با سیاست اصلی دومین دوره ریاست جمهوری «امانوئل مکرون» مخالفت کنند، به تصویب اصلاح قانون بازنشستگی رأی داد. 

به گزارش «گاردین»، سناتور‌ها با ۱۹۵ رای موافق و ۱۱۲ رای مخالف این طرح را تصویب کردند.

یک کمیته پیش‌نویس نهایی را تهیه خواهد کرد تا برای رای گیری نهایی به مجلس سنا و مجلس ملی فرانسه ارائه شود. 

این در حالی است که تظاهرکنندگان روز گذشته برای هفتمین روز در اعتراض به برنامه‌های اصلاح قانون بازنشستگی به خیابان‌های فرانسه رفتند.

طی روز‌های گذشته مکرون دو بار درخواست‌های فوری اتحادیه‌ها برای ملاقات با او را برای بررسی وضع موجود و قانون مورد مناقشه رد کرد.

پلیس فرانسه پیش از آغاز اعتراضات روز گذشته گفته بود که انتظار دارد بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در ۲۳۰ تظاهرات برنامه‌ریزی شده در سراسر فرانسه حضور داشته باشند که احتمالاً تا ۱۰۰ هزار نفر از آن‌ها در پاریس تظاهرات می‌کنند.

این تظاهرات نیز همانند اعتراضات گذشته با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و نیرو‌های پلیس برای متفرق کردن جمعیت دست به استفاده از اقدامات خشونت‌بار زدند. 

 

 

ویدئو‌ها و تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که پلیس فرانسه اقدام به استفاده از گاز اشک‌آور و ضرب و شتم معترضان کرده است.

علاوه بر این پلیس فرانسه به‌ خصوص در شهر پاریس اقدام به اسپری گاز فلفل بر روی وسایل شخصی متعلق به افراد بی‌خانمان کرده است. 

 

 

در همین حال، اتحادیه کارگری «وردی» آلمان خواستار اعتصاب در ۱۳ مارس، ۲۲ اسفند در فرودگاه‌های شمالی این کشور از جمله فرودگاه «برلین» شده است که به گفته این اتحادیه احتمالاً باعث ایجاد صف‌های طولانی برای مسافران و لغو پرواز‌ها می‌شود.

مراکز منطقه‌ای مربوطه اتحادیه کارگری بخش خدمات اعلام کردند که این اعتصاب‌ها بر فرودگاه بین‌المللی برلین و همچنین فرودگاه‌های کوچکتر هامبورگ، هانوفر و برمن، تأثیر خواهد گذاشت. 

«وردی»، اعلام کرده که از کارکنان امنیتی برای اعتصاب در فرودگاه برلین به دلیل اختلافات بر سر دستمزد‌ها حمایت می‌کند.

اعتصاب در خطوط هوایی خدمات فرودگاهی از جمله «لوفت هانزا»، «ایزی جت» و «ایرفرانس-کی ال ام» از ساعات اولیه روز دوشنبه آغاز و اواخر شب به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *