دادستان همدان: نهاد‌های فرهنگی در ارزش سازی و ارزش آفرینی خاموش هستند

18:45 - 20 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۹۷۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان همدان: نهاد‌های فرهنگی در ارزش سازی و ارزش آفرینی خاموش هستند
دادستان همدان با بیان اینکه خلاء مطالبه گری در حوزه فرهنگ مشهود است، گفت: از یک سو نهاد‌های فرهنگی در ارزش سازی و ارزش آفرینی خاموش هستند و از سویی دیگر اراده‌ای جدی برای وضع قوانین مبتلابه در حوزه عفاف و حجاب از مجلس ندیده‌ایم.

خبرگزاری میزان - حسن خانجانی موقر دادستان همدان پیش از ظهر امروز شنبه (۲۰ اسفند) در جمع بانوان مطالبه گر، با تقدیر از حساسیت، احساس مسئولیت و دغدغه مندی بانوان برای استقرار حجاب و عفاف در جامعه، گفت: این گونه مطالبه گری‌ها برای متولیان امر یک تلنگر است.

از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد برای ترویج حجاب بهره بگیریم

وی با استقبال از خواسته و مطالبات بانوان، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی به مانند سایر حوزه‌ها نیازمند آن هستیم تا سازمان‌ها و گروه‌های مردم نهاد برای بهتر شدن اوضاع پای کار بیایند.

نخستین گام برای جامعه‌ای سالم، احیای حیا و عفت است

دادستان همدان تصریح کرد: با نگاهی عمیق به چرایی ایجاد وضعیت کنونی متوجه می‌شویم که حیا و عفت به عنوان زیر ساخت‌های اصولی یک جامعه سالم، آسیب دیده و اگر بخواهیم مطالبه گری داشته باشیم باید هدفمند به سمت احیای این دو مقوله مهم گام برداریم تا به دنبالش حجاب ظهور کند.

وی افزود: همان گونه که وضعیت فعلی به تدریج شکل گرفته برای رفع آن نیز باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شود.

خلاء مطالبه گری در حوزه فرهنگ مشهود است

خانجانی موقر با اشاره به خلاء مطالبه گری همه جانبه و گسترده از نهاد‌های متعدد در حوزه فرهنگ، بیان کرد: باید اقدام جدی و فوری برای بازسازی حیا و عفت در جامعه رخ دهد و گروه‌های مطالبه گر وارد این گونه میادین نیز شوند.

وی افزود: ما برای نوجوانان و جوانان برنامه ریزی نداشته ایم، به همین دلیل است که آن‌ها از ارزش‌ها فاصله گرفته اند و انتظاری هم در نبود برنامه‌های نشاط آور نباید از آنان داشت.

نهاد‌های فرهنگی در ارزش سازی و ارزش آفرینی خاموش هستند

دادستان همدان گفت: برنامه ریزی برای جوانان نیازمند نگاهی مبتکرانه، خلاقانه، هنرمندانه، ظریف و دقیق و با بهره گیری از نظر کارشناسانه گروه‌های روانشناسان، اخلاق حرفه ای، علوم اجتماعی، مددکاری ومردم شناسان است.

وی افزود: متأسفانه نهاد‌های فرهنگی متعددی ایجاد شده، اما ارزش سازی و ارزش آفرینی وجود ندارد و این نهاد‌ها خاموش هستند.

دادستان همدان با اشاره به ضعف‌ها و کم کاری‌های بسیاری از دستگاه‌ها از جمله ارشاد و آموزش و پرورش، عنوان کرد: دستگاه‌های متعدد تنها به گزارش آمار‌ها اکتفا کرده و مدعی اجرای برنامه‌های متنوعی هستند، پس چرا با وجود این گونه حرف ها، خروجی و اثر عملی آن را در جامعه مشاهده نمی‌کنیم؟

دادستان همدان: نهاد‌های فرهنگی در ارزش سازی و ارزش آفرینی خاموش هستند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستان همدان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *