گفت‌وگو|

۴۲ واحد تولیدی با اقدامات دادگستری استان سمنان در سال ۱۴۰۱ احیا شدند

13:02 - 11 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۲۹۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۴۲ واحد تولیدی با اقدامات دادگستری استان سمنان در سال ۱۴۰۱ احیا شدند
رئیس کل دادگستری سمنان گفت: با حمایت‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی دادگستری استان سمنان در سال گذشته حدود ۴۲ واحد تولیدی در سطح استان احیا شدند و به چرخه تولید بازگشتند.  

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در جلسه شورای عالی قوه قضاییه رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی مصمم است بیش از گذشته به حمایت از تولید داخلی و مساعدت دولت در این عرصه مبادرت ورزد، گفت: قوه قضاییه در سال‌های گذشته به حمایت از تولید و کمک به دولت از این طریق، پرداخته است، اما درصدد است این حمایت و کمک را بیشتر، منسجم‌تر و هدفمندتر دنبال کند.

محسنی اژه‌ای بر همین اساس به همه بخش‌ها و سازمان‌های قضایی مأموریت داد در راستای حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، اشتغال‌زایی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اقدامات مقتضی و لازم را ترتیب دهند.  

رئیس دستگاه قضایی در ادامه بیان کرد که اگر بنگاه تولیدی و صنعتی دارای مشکل حقوقی و قضایی است، مسئولان قضایی ذیربط باید به گونه‌ای تدبیر کنند که رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی واحد و بنگاه مزبور، خللی در فرایند تولید و اشتغال آن ایجاد نکند و باید در مراکز قضایی مربوطه در جهت کمک به بازگشایی واحد‌های تولیدی تعطیل‌شده اقدامات مقتضی را انجام دهیم و در تأمین تجهیزات و مواد اولیه کارگاه‌ها و کارخانجات نیز همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

محمد عبدالهی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به حمایت دستگاه قضایی استان سمنان از شرکت‌های تولیدی بیان کرد: در راستای تحقق سیاست‌های دستگاه قضا مبنی بر حمایت از تولید، اشتغال و کارآفرینی در اجرای مأموریت‌های سند تحول و تعالی قضایی، کارگروه استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان سمنان تشکیل شده است.

وی افزود: دادگستری استان سمنان در سال گذشته فعالیت‌های متعددی در راستای حفظ، حمایت، ایجاد اشتغال افراد و نیز جلوگیری از تعطیلی شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان در دستورکار داشت و اجرایی کرد.  

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: با حمایت‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی دادگستری استان سمنان در سال گذشته حدود ۴۲ واحد تولیدی در سطح استان احیا شدند و به چرخه تولید بازگشتند.  

عبدالهی عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی همکاران در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از تعطیلی ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی جلوگیری به عمل آمد.  

وی خاطرنشان کرد: با احیا و جلوگیری از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان از بیکاری شش هزار و ۵۶۵  کارگرانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم جلوگیری شد که آمار قابل توجهی است و این فعالیت‌ها در سال کنونی نیز با قدرت ادامه خواهد داشت.  

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *