رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۹۸ درصد از استعلامات قضایی در سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ کمتر از دو روز پاسخ داده شد

9:06 - 19 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۲۷۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۹۸ درصد از استعلامات قضایی در سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ کمتر از دو روز پاسخ داده شد
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان گفت:در سال ۱۴۰۱ تعداد استعلام پاسخ داده شده به مراجع قضایی در کمتر از دو روز ۳۱ هزارو ۵۳۵ (معادل ۹۸.۱ درصد) از کل استعلامات بوده است.

محمد رضا ابراهیمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با میزان گفت:در  سال ۱۴۰۱ تعداد کل خلاصه معاملات ثبت شده ۲۳ هزارو ۶۵۶ فقره است  که ۹۹.۵ درصد از خلاصه معاملات در کمتر از دو روز ثبت شده است.

وی افزود:از ابتدای سال  ۱۴۰۱ تعداد ۲۹ هزارو ۳۰ استعلام به دفاتر اسناد رسمی پاسخ داده شده است که تعداد استعلامات پاسخ داده شده در کمتر از دو روز ۲۸ هزارو ۲۳۰ فقره که معادل ۹۷.۲ درصد از کل استعلامات پاسخ داده شده است.

ابراهیمی میزان پاسخگویی استعلامات به مراجع قضایی را از ابتدای ۱۴۰۱ تعداد ۳۲ هزارو ۱۵ استعلام اعلام کرد و افزود: تعداد استعلام پاسخ داده شده به مراجع قضایی در کمتر از دو روز ۳۱ هزارو ۵۳۵ (معادل ۹۸.۱ درصد) از کل استعلامات پاسخ داده شده است.

 وی همچنین تعداد اسناد مالکیت صادره از ابتدای سال ۱۴۰۱ را برابر با ۱ هزارو ۶۴۹ فقره عنوان  و افزود: تعداد اسناد صادره اراضی دولتی از ابتدای  سال ۱۴۰۱ برابر با ۲ هزارو ۶۹۸ فقره، تعداد اسناد مالکیت صادره قانون تعیین تکلیف برابر با یک هزارو ۲۴۲، تعداد اسناد مالکیت صادره قانون ساماندهی برابر با ۳ هزارو ۲۳ فقره، تعداد اسناد مالکیت صادره مسکن مهر برابر با ۸۶۴ فقره است.

ابراهیمی تعداد اسناد صادره اراضی کشاورزی از ابتدای  سال ۱۴۰۱ را برابر با ۳۵۴ فقره اعلام کرد و گفت: تثبیت و صدور اسناد مالکیت منابع طبیعی در یازده ماهه سالجاری حدود ۱۷ میلیون هکتار بوده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای سال تعداد ۴ هزارو ۱۹۱ درخواست تهیه نقشه به نقشه برداران برون سپار ارجاع که از این تعداد ۳ هزارو ۹۰۱ پاسخ واصل و ۳ هزارو ۱۱ نقشه تائید و در بانک کاداستر تثبیت شده است.

وی افزود: از ابتدای  ۱۴۰۱ تعداد کل پرونده‌های تشکیلی اجرا ۶ هزارو ۴۰ فقره بوده که تعداد ۳ هزارو ۳۶۵ فقره پرونده مربوط به اجرای مهریه بوده است.  

ابراهیمی افزود: از ابتدای  ۱۴۰۱ تعداد کل پرونده‌های مختومه اجرا ۴ هزارو ۲۶۱ فقره بوده که تعداد ۲ هزارو ۴۱۵ فقره از پرونده‌های مختومه اجرا مربوط به مهریه است.


ابراهیمی ادامه داد: از ابتدای  ۱۴۰۱ تعداد ۸۰۲ شرکت تجاری و تعداد ۱۳۱ موسسه تجاری در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری زاهدان ثبت شده است وتعداد دفاتر اسناد رسمی استان ۱۲۸ دفتر که از این تعداد ۱۱۲ دفتر فعال، همچنین تعداد دفاتر ازدواج ۱۰۴ دفتر که ۸۶ دفتر فعال و نیز تعداد ۷۳ دفتر طلاق که ۵۶ دفتر فعال است.

وی بر لزوم بازدید میدانی و نظارت مستمر بر عملکرد واحد‌های تابعه، دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق تاکید کرد و افزود: تعداد کل بازرسی‌های انجام شده از ابتدای سال ۱۴۰۱ از واحد‌های ثبتی ۸۵ مورد، تعداد کل بازرسی‌های انجام شده از دفاتر اسناد رسمی ۵۶۵ مورد و تعداد کل بازرسی‌های انجام شده از دفاتر ازدواج ۴۴۵ مورد و تعداد کل بازرسی‌های انجام شده از دفاتر طلاق برابر با ۲۵۶ مورد است.

ابراهیمی میزان تعداد وقایع ازدواج ثبت شده از ابتدای سال ۱۴۰۱، را ۲۷ هزارو ۵۰۱  مورد عنوان کرد.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *