رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحریم چند شرکت به بهانه ارتباط با بخش پتروشیمی ایران از سوی آمریکا

19:04 - 18 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۶۴۷
تحریم چند شرکت به بهانه ارتباط با بخش پتروشیمی ایران از سوی آمریکا
آمریکا تحریم‌های جدیدی در ارتباط با ایران و به بهانه ارتباط با بخش پتروشیمی ایران وضع کرد.

خبرگزاری میزان_ وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که اسامی ۱ فرد و ۴۵ شرکت را به بهانه این که با بخش‌های پتروشیمی و هواپیماسازی ایران ارتباط داشته‌اند در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.


شرکت‌هایی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند در امارات، پاکستان، ترکیه، جزایر مارشال، چین، هنگ‌کنگ و ایران استقرار دارند. این شرکت‌ها به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران و شرکت پتروشیمی تریلیانس در این فهرست قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار دو بیانیه توضیحاتی درخصوص تحریم‌های جدید اعمال‌شده علیه یک فرد و ۴۵ شرکت به علت ارتباط با ایران ارائه داده است و به همین ترتیب در بیانیه نخست ادعا شده آمریکا ۳۹ نهاد که بخشی از یک «شبکه بانکی مخفی» برای تسهیل دسترسی شرکت‌های تحت تحریم ایران به شبکه مالی جهانی بوده‌اند در فهرست سیاه قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده است که این شبکه امکان دسترسی شرکت پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی تریلیانس به نظام مالی بین‌المللی را فراهم کرده و تجارت آنها با مشتری‌های خارجی را پنهان کرده‌اند.

در بیانیه دوم نیز تصریح شده شبکه‌ای متشکل از یک فرد و ۹ شرکت که در چین مستقر هستند به علت حمایت از برنامه پهپادی ایران مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده است که این شبکه مسئول فروش و انتقال هزاران قطعه مربوط به صنایع هوا-فضا به ایران بوده است.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *