سید حسن نصرالله: امروز تلاش می‌شود هر ارزش دینی که وجود دارد، کنار گذاشته شود

18:24 - 18 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۶۴۲
سید حسن نصرالله: امروز تلاش می‌شود هر ارزش دینی که وجود دارد، کنار گذاشته شود
دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه امروز خطرات زیادی متوجه نسل کنونی است، گفت: امروز تلاش می‌شود هر ارزش دینی که وجود دارد، کنار گذاشته شود.

خبرگزاری میزان - سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در جشنی که مؤسسه اسلامی آموزش و پرورش و به مناسبت میلاد امام زمان (عجل) برگزار کرد است، ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان لبنان در سالگرد تأسیس مدارس امام مهدی (عج)، گفت: جا دارد از همه برادران و خواهرانی که طی سال‌های گذشته آنان را از دست دادیم، یاد کنیم.

وی در این راستا افزود: در سال‌های اخیر، تلاش معلمان دو چندان شد؛ به ویژه در دوران کرونا و شرایط معیشتی دشواری که لبنان با آن روبروست، ایستادگی شما (معلمان)، قابل تقدیر است.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه امروز خطرات زیادی متوجه نسل کنونی است، اظهار کرد: علت این است که همه چیز به روی آنان باز است.
وی ادامه داد: در گذشته، نظارتی بر روی رسانه‌ها از سوی خانواده‌ها وجود داشت، ولی امروز وجود ندارد. امروز هر ارزش دینی که وجود دارد، تلاش می‌شود کنار گذاشته شود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: این مسئله در شیوه‌های درسی مشهود است. آمریکایی‌ها هم در این زمینه تلاش کردند فرهنگ همجنسگرایی را ترویج دهند و آن را به یک فرهنگ عادی در مدارس و دانشگاه‌ها تبدیل کنند.

دبیر کل حزب الله ادامه داد: شیوع مواد مخدر در مدارس و دانشگاه‌ها هم یکی از خطراتی است که جوانان امروز با آن روبرو هستند.

وی تصریح کرد: پرورش یکی از مهمترین وظایف معلمان است و با توجه به این موضوع معلمان نباید به آموزش فقط به عنوان یک شغل نگاه کنند، بلکه باید روحیه انسانی و جهادی را به آن بیافزایند.

نصرالله افزود: با توجه به اوضاع معیشتی دشوار در لبنان، وضعیت معلمان این کشور نیز بسیار وخیم است.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: دولت باید به وعده‌های خود در قبال معلمان عمل کند. آنچه دولت برای آنان انجام داده است، کافی نیست. البته وضعیت مالی دولت هم بسیار سخت است.

وی تاکید کرد: من به دنبال دفاع از دولت نیستم، ولی شرایط دشوار است.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به موضوع میلاد با سعادت امام عصر (عج) و اینکه مهمترین نکته در خصوص این دوران، حفظ امیدواری است، اظهار کرد: هر کس که به خداوند تعالی ایمان داشته باشد، این انسان نمی‌تواند ناامید شود.

وی ادامه داد: ما حتی در مقاومت و جنگ خود بر این اساس (امید به خدا) زندگی می‌کنیم. امید به آینده در همه ادیان وجود دارد.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: امید بیشترین چیزی است که در این دوران به آن نیازمندیم، به اشغالگری رژیم موقت صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ پرداخت.

وی گفت: در آن زمان گفته می‌شد که امکان ندارد سرزمین خود را آزاد کنیم و بدین ترتیب، لبنان وارد دوره اسرائیلی شد.

سید حسن نصرالله افزود: خطرناکترین چیز در آن دوران، تسلیم شدن در برابر اسرائیل بود، به دور از آزادی، کرامت، شرافت. مردم همه ناامید بودند، اما حزب الله امیدوارانه وارد شد.

در حال تکمیل...


برچسب ها: سید حسن نصرالله

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *