اسلامی: استکبار ایران را به عنوان یک کشور هسته‌ای قبول کرده‌ است

14:08 - 18 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۶۱۰
اسلامی: استکبار ایران را به عنوان یک کشور هسته‌ای قبول کرده‌ است
محمد اسلامی به منظور آغاز عملیات بهره برداری از محدوده آنومالی هشت معدن ناریگان شهرستان بافق، وارد استان یزد شد.

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنجشنبه، ۱۸ اسفند، به منظور آغاز عملیات بهره‌برداری از محدوده آنومالی هشت معدن ناریگان شهرستان بافق، وارد استان یزد شد.

اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اکتشاف و بهره‌برداری معدن سنگ آنومالی هشت ناریگان اظهار کرد: رسیدن به قدرت اقتصادی در کنار قدرت علمی و فناوری مستلزم تحقق استقلال به معنای واقعی کلمه است؛ اگر ما قدرت علم و فناوری کارآمد داشته باشیم و این قدرت پایدار و رو به رشد باشد و در کنار آن صنعت قدرتمند بر پایه علوم و فناوری با عبارت دانش‌بنیانی بتواند پایه‌گذاری کند، به طور قطع و یقین در تمام مولفه تاثیرگذار است.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای تصریح کرد: ما الان با دو موضوع مواجهیم که یک مورد آن بحث شکوفایی و اقتصاد معادن است و مقام معظم رهبری در ابتدای کار دولت سیزدهم به این دولت بحث اقتصاد معادن را تاکید فرمودند.

وی با بیان این که از قبل انقلاب تا به امروز به هیچ عنوان دشمنان حاضر نبودند ما چرخه سوخت داشته باشیم، ولی امروز این موضوع را پذیرفتند، گفت: مهم‌ترین هدف تحریم اقتصادی نیست، بلکه هدف اصلی آن شکستن اراده‌هاست؛ امروز کشور ما در تراز کشور‌های برتر و مطرح در حوزه دانش هسته‌ای است و این دانش را با کمک و تکیه بر مهندسین بومی خود به دست آوردیم و برای جلوگیری از این مهم، هر کاری که دشمن می‌توانست انجام داد.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای با اشاره به این که امروز استکبار می‌داند که گزینه دیگری جز دیپلماسی را در پیش ندارد و ایران را به عنوان یک کشور هسته‌ای قبول کرده‌اند، گفت: امسال این پنجمین معدن در سطح کشور است که عملیات اکتشاف و بهره‌برداری آن را آغاز می‌کنیم و این در حالی است که در طول تاریخ صرفا چهار معدن را اکتشاف و بهره‌برداری کرده بودیم.

اسلامی با بیان این که برای ما موضوع مهم افزایش درآمد کشور و بهبود سرانه اقتصادی مردم است، گفت: برخی افراد اهمیت فناوری هسته‌ای را نمی‌دانند که اگر فناوری هسته‌ای در داخل کشور نبود امروز برای درمان بیماران هسته‌ای هم نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم، چرا که خط مقدم فناوری هسته‌ای در حوزه درمانی و سلامت است.

وی با بیان این که بیش از یک میلیون بیمار در سال از درمان‌های هسته‌ای استفاده می‌کنند، بیان کرد: این موضوع بسیار مهمی است که امروز خیلی از کشور‌ها به دلیل نداشتن آن با مشکلات بسیار جدی مواجه هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: امروز دستاورد‌های جدید علمی و پژوهشی کشور ما به صورت مستقیم و بدون هیچ گونه عارضه‌ای سلول‌های سرطانی به وسیله همین فناوری و رادیودارو‌های تولید شده از بین می‌روند.

اسلامی در پایان گفت: امروز تولید رادیودارو‌ها یکی از افتخارات کشور ماست که مردم از آن استفاده می‌کنند و قطعا اگر این فناوری را نداشتیم امروز هیچ یک از امکانات درمانی هسته‌ای را به ما نمی‌دادند کما این که به بسیاری از کشور‌ها نداده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *