مرگ صدها خردسال آمریکایی بر اثر مصرف تصادفی یا عمدی مواد افیونی

13:56 - 18 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۶۰۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ صدها خردسال آمریکایی بر اثر مصرف تصادفی یا عمدی مواد افیونی
مصرف مواد افیونی در آمریکا در حال تبدیل شدن به یک فاجعه است.

خبرگزاری میزان – براساس بررسی ها، ۷۳۱ کودک آمریکایی پنج ساله یا کمتر در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ بر اثر مصرف تصادفی یا عمدی مواد افیونی جان خود را از دست دادند.

به گزارش «سی ان ان»، براساس یک مطالعه جدید در مورد مصرف تصادفی کودکان پنج ساله و کمتر در آمریکا، تعداد کودکان خردسال آمریکایی که بر اثر مصرف بیش از حد مواد افیونی جان خود را از دست می‌دهند، در حال افزایش است.

یافته‌های بررسی مذکور که در مجله Pediatrics منتشر شد، نشان می‌دهد ۷۳۱ کودک پنج ساله و کمتر بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ بر اثر مصرف ناشی از مواد افیونی جان خود را از دست دادند.

برخی از کودکان به دلیل مصرف دارو‌های ضد درد، سرماخوردگی و آلرژی بدون نسخه مسموم شدند، اما بیشترین موارد کُشنده ناشی از مصرف مواد افیونی بوده است.

این روند به مرور زمان بدتر شده است؛ در سال ۲۰۰۵، مواد افیونی ۲۴.۱ ٪ (هفت مورد از ۲۹ مورد) و در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۲.۲ ٪ (۲۴ مورد از ۴۶ مورد) علت مرگ و میر کودکان خردسال بودند.

این بررسی نمی‌تواند توضیح بدهد که چگونه قربانیان خردسال به مواد افیونی دست پیدا کرده اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که تعداد کودکان جان باخته بر اثر مصرف مواد افیونی، در کنار افزایش مرگ و میر در بزرگسالان به همین دلیل، به طور مداوم افزایش یافته است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر از سال ۱۹۹۹ پنج برابر شده است و نزدیک به ۷۵ درصد از ۹۱ هزار و ۷۹۹ مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ مربوط به مواد افیونی بوده است.

بخش خدمات حفاظت از کودکان می‌گوید ۹۷ پرونده باز برای قربانیان خردسال مواد افیونی وجود دارد؛ ضمن این که سابقه مستند بدرفتاری با کودکان در مورد ۱۵۳ قربانی وجود دارد و نزدیک به یک سوم خردسالانی که با سابقه بدرفتاری جان خود را از دست دادند کمتر از یک سال سن داشتند و بیش از دو پنجم کودکانی که جان باختند، نوزادان کمتر از یک سال بودند.

در عین حال، بیش از ۶۵ درصد از مرگ و میر‌ها در خانه اتفاق افتاده است و تقریبا یک سوم آن‌ها تحت نظارت فردی بودند که والدین بیولوژیکی آن‌ها نبود؛ بیش از ۴۰ درصد مرگ و میر‌ها ناشی از مصرف بیش از حد تصادفی بوده است و کمی کمتر از ۱۸ درصد مسمومیت‌ها عمدی بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *