ساخت فیلم درباره مقاومت همراهی دستگاه‌های نظامی و فرهنگی را می‌طلبد

10:10 - 17 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۴۶۸
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
ساخت فیلم درباره مقاومت همراهی دستگاه‌های نظامی و فرهنگی را می‌طلبد
نعمت‌الله سرگلزایی کارگردان فیلم کوتاه «مادر» ضمن اشاره به استقبال خوب فیلمسازان جوان و نوجوان از هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت، پرداختن به سوژه‌های جدید توسط فیلمسازان درباره مقاومت را مستلزم حمایت نهاد‌ها و ارگان‌های نظامی و دولتی دانست.

نعمت‌الله سرگلزایی در گفت‌وگو با میزان درباره حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت گفت: هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شناسایی چهره‌ها و فیلمسازان عرصه مقاومت است و حضور پر تعداد فیلم سازان تازه کار و اقبال از این جشنواره برای من و بسیاری از فعالان جذاب بود.

وی با اشاره به فیلم کوتاه خود با عنوان «مادر» اظهار کرد: مضمون فیلم «مادر» درباره مادر شهیدی است که بعد از ۴۰ سال بار دیگر در جریان یک مصاحبه خاطرات فرزند شهیدش را به یاد می‌آورد. این فیلم به مصائب مادران و خانواده شهدایی اشاره دارد که هنوز هم منتظر فرزندانشان هستند.

سرگلزایی در مورد استقبال فیلمسازان از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اظهار کرد: هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با استقبالی قابل توجه روبرو بود و دیدن این تعداد فیلمساز مستعد که با کمک فضای مجازی پتانسیل‌های خود را شناخته و پا به عرصه فیلمسازی گذاشته اند بسیار جذاب و جالب بود. استقبالی که از هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شده است بسیار چشمگیرتر و پرشورتر نسبت به دوره‌های گذشته بود.

این فیلم ساز که در جشنواره فیلم «۱۰۰» در بخش ملی تندیس جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرده است، افزود: نکته قابل توجه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برگزاری آن در منطقه‌ای عسلویه است، زیرا علاوه بر دستاورد‌های انقلاب اسلامی در طی این سال‌ها، تلاش رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را یادآوری کرده و این برای فیلمسازان جوان قطعاً رویدادی اثر گذار و قابل توجه است که ایده‌های جدیدی را برای فیلمسازی درباره دفلع مقدس به آن‌ها می‌دهد.

سرگلزایی خاطر نشان کرد: وقتی زمینه یافتن سوژه‌های نابی همانند فیلم در مورد عملیات نظامی در دریا مطرح می‌شود، وقتی فرمانده نیروی دریایی از عملیات‌های تاثیر گذار در دفاع مقدس و عملیات‌های اخیر درباره توقف و توقیف کشتی انگلیسی و یونانی سخن می‌گفت ایده‌های ناب و غرور انگیزی در ذهن فیلمسازان شکل میگرفت، اما لازمه تولید فیلم‌های جدید با ایده‌های نوین فراهم شدن زمینه از سوی نهاد‌هایی نظامی و سینمایی است خواهد بود. فیلمسازان آماده استفاده از ایده‌های جدید و پیگیری ساخت فیلم‌هایی با عنصر مقاومت هستند و این ایده‌ها باید از طرف دست اندرکاران حمایت شود.

ساخت فیلم درباره مقاومت همراهی دستگاه‌هاای نظامی و فرهنگی را می‌طلبد

انتهای پیام/


فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
0
0
مادرست دیگر مادررررر
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
0
0
کاش صحنه آخر بیشتر طول میکشید یا حتی تکرار میشد
آدم تامیاد متوجه بشه تموم میشه فیلم...
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *