معاون سیاسی وزارت امور خارجه: رویکرد چند جانبه گرایی سازمان شانگ‌های نشان میدهد که این سازمان یک نهاد تشریفاتی نیست

20:01 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۲۰۱
معاون سیاسی وزارت امور خارجه: رویکرد چند جانبه گرایی سازمان شانگ‌های نشان میدهد که این سازمان یک نهاد تشریفاتی نیست
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های تاکید کرد: رویکرد چند جانبه گرایی سازمان شانگ‌های نشان میدهد که این سازمان یک نهاد تشریفاتی نیست بلکه در صدد پاسخگویی به یک نیاز مبرم امنیتی و سیاسی میباشد.

خبرگزاری میزان - علی باقری در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، سازمان همکاری شانگ‌های را نهادی برای همکاری کشور‌های مستقل و قدرتمند توصیف کرد و گفت صدای چند جانبه گرایی در مقطع فعلی بیش از هر زمان دیگری در محافل بین المللی شنیده میشود. رویکرد چند جانبه گرایی سازمان شانگ‌های نشان میدهد که این سازمان یک نهاد تشریفاتی نیست بلکه در صدد پاسخگویی به یک نیاز مبرم امنیتی و سیاسی میباشد. 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین اظهار کرد: تفاوت سازمان شانگ‌های با بسیاری دیگر از سازمان‌های غربی این است که بر پایه تصمیم کشور‌های مستقل شکل گرفته و رویکرد احترام به استقلال و حق حاکمیت کشور‌ها را اتخاذ کرده که عدالت پایه است و لذا میتواند راه حل‌های پایدار برای مسائل و موضوعات بین المللی ارائه دهد. 

دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های نیز ضمن تشکر از فراهم شدن فرصت این دیدار گفت: دیدگاه شما در مورد سازمان را کاملا تایید میکنم. ایران یکی از کشور‌های تاثیرگذار در منطقه و جهان است و در طول سال‌های گذشته همواره حضور فعال در نشست‌های سازمان داشته است. 

وی اظهار کرد نگاه ایران به سازمان یک نگاه راهبردی است و به دلیل همین نگاه ما موضوع عضویت ایران در سازمان را با جدیت دنبال کرده ایم. این سازمان بستری برای همکاری کشور‌های مستقل است و در زمینه‌های سیاسی امنیتی اقتصادی و فرهنگی تلاش‌های موفقی داشته است.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *