بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان فارس از مجتمع دادگاه و دادسرای انقلاب اسلامی شیراز

18:35 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۱۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان فارس از مجتمع دادگاه و دادسرای انقلاب اسلامی شیراز
رئیس کل دادگستری استان فارس به صورت سرزده از مجتمع دادگاه و دادسرای انقلاب اسلامی شیراز بازدید کرد و روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان این مجموعه قضایی را از نزدیک بررسی کرد.

خبرگزاری میزان_ حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در بازدید از شعب دادگاه، دادسرا و اجرای احکام به صورت میدانی برخی کمبود‌ها را مورد بررسی قرار داد و ضمن ملاقات بی واسطه با تعدادی از مراجعان، به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

وی ضمن بررسی آخرین اقدامات انجام شد در راستای اجرایی شدن عفو کریمانه مقام معظم رهبری به موضوع رضاتمندی مراجعان و برخورد حسنه با طرفین دعوی اشاره کرد افزود:یکی مهمترین شاخص‌های سند تحول قضایی رضایت عمومی است که برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان نیز همسو با سند تحول تهیه و تنظیم شده است و با جدیت از سوی مدیریت ارشد قضایی استان دنبال می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی به کار جهادی مجموعه قضایی اشاره کرد و افزود: خدمت رسانی در بهترین سطح و کیفیت و همراه با رضایتمندی عمومی در نتیجه کار جهادی و سلامت قضات و همکاران اداری محقق خواهد شد بنابراین توجه به این امر مهم در بین کارکنان این مجموعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با همچنین با حضور در واحد اجرای احکام دادسرا انقلاب اسلامی این واحد را مرجع مهم و حساسی در فرایند دادرسی خواند و تصریح کرد: همه تلاش صورت گرفته در روند رسیدگی‌ها در اجرای احکام متمرکز است و همه تلاش‌های قضایی انجام شده در راستای اجرای عدالت و احقاق حقوق افراد زمانی به سرانجام خواهد رسید که احکام صادره به موقع و با قاطعیت اجرا شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این دیدار سر زده بر نظارت دقیق مسئولین قضایی بر زیر مجموعه‌ها تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: پیشرفت امور زمانی محقق می‌شود که برنامه‌های زمانبندی و هدفگذاری‌ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تنظیم و در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان بر تشکیل نشست‌های علمی قضایی تأکید کرد و افزود: انجام فعالیت‌های علمی و مباحثه‌های حقوقی نیروی محرکه مجموعه است و می‌تواند مبنای تسریع در رسیدگی ها، تدبیر امور و همچنین اصلاح برخی روند‌ها و افزایش کیفیت خدمت رسانی قضایی باشد.

بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان فارس از مجتمع دادگاه و دادسرای انقلاب اسلامی شیراز

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *