رئیس کل دادگستری هرمزگان از اداره کل منابع طبیعی در راستای تسریع در پاسخگویی به استعلامات طرح حدنگاری اراضی کشاورزی بازدید کرد

14:39 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۱۲۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از اداره کل منابع طبیعی در راستای تسریع در پاسخگویی به استعلامات طرح حدنگاری اراضی کشاورزی بازدید کرد
رئیس کل دادگستری هرمزگان با هدف تسریع در پاسخگویی به استعلامات طرح حدنگاری اراضی کشاورزی از اداره کل منابع طبیعی استان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور در اداره کل منابع طبیعی این استان ضمن دیدار با مدیرکل و معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی مسؤولیت بزرگی است که علم، تخصص، تعهد و امانتداری لازمه آن می‌باشد.

وی افزود: قانونگذار تکلیف حفاظت از منابع و عرصه‌های طبیعی را بر عهده ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها گذاشته و دستگاه قضایی نیز بر اساس تکلیف شرعی و قانونی و همچنین با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضاییه آماده همکاری و موظف به حمایت از همه زحمت کشان عرصه حفاظت از منابع طبیعی می‌باشد.

قهرمانی بابیان اینکه مأموریت جاری ما تکمیل کاداستر اراضی کشاورزی است، تصریح کرد: در صدور اسناد حدنگاری اراضی زراعی، استان هرمزگان جایگاه برتر را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، ولی رویکرد ما این است که همواره باید در جهت بهتر شدن عملکرد خود تلاش کنیم.

بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از اداره کل منابع طبیعی در راستای تسریع در پاسخگویی به استعلامات طرح حدنگاری اراضی کشاورزی/ رتبه نخست هرمزگان در مدت زمان پاسخگویی به استعلامات منابع طبیعی

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه هم اکنون در حدود ۲هزارو ۵۰۰ استعلام از سوی نظام مهندسی به منابع طبیعی واصل شده که نیازمند تعیین تکلیف هستند، گفت: ضرورت دارد اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان هر چه سریعتر نسبت به پاسخگویی این استعلامات اقدام کند.

قهرمانی همچنین با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ استعلام در همین چند ماه پاسخ داده شده است که بیشتر از مجموع همه اقدامات در چند سال گذشته است، تأکید کرد: با این وجود از مجموعه منابع طبیعی استان هرمزگان این انتظار می‌رود که با یک کار جهادی و بسیج همه امکانات ظرف یک هفته نسبت به تعیین تکلیف استعلامات باقیمانده اقدام کند.

وی با بیان اینکه در نتیجه تعیین تکلیف این استعلامات شاهد تسریع در صدور اسناد حدنگاری اراضی کشاورزی خواهیم بود، بر لزوم تشکیل گروه جهادی هفت نفره در اداره کل منابع طبیعی با نظارت دستگاه قضایی و تحت نظر قاضی ویژه طرح کاداستر اراضی زراعی تأکید کرد.

سید محمدنور موسوی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، از اقدامات اثربخش و مواضع قاطع رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جهت صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی قدردانی کرد. 

موسوی با بیان اینکه در شاخص تعیین تکلیف استعلامات مربوط به اراضی کشاورزی در سطح کشور اول هستیم، اظهار کرد: در اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان به استعلامات مربوط به اراضی زراعی به صورت میانگین در مدت ۳۳ روز پاسخ داده می‌شود که بر این اساس رتبه نخست کشور را در اختیار داریم و پس از استان هرمزگان، خراسان جنوبی با ۴۵ روز در رتبه دوم قرار گرفته است.

بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از اداره کل منابع طبیعی در راستای تسریع در پاسخگویی به استعلامات طرح حدنگاری اراضی کشاورزی/ رتبه نخست هرمزگان در مدت زمان پاسخگویی به استعلامات منابع طبیعی

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با نگاه ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان، روند رسیدگی به پرونده‌های این حوزه به صورت قابل توجهی تسریع شده است.

گفتنی است مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در محوطه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، یک اصله نهال غرس کرد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *