گفت‌وگو|

بیش از ۲۵ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد

9:41 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۸۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۲۵ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف ۱۵ قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت بیش از ۲۵ هکتار در جزیره قشم خبر داد.

مجتبی قهرمانی در گفت‌وگو با میزان از رفع تصرف ۱۵ قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت بیش از ۲۵ هکتار در مناطق مختلف جزیره قشم خبر داد.

 رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این رفع تصرفات پس از انجام مراحل قانونی و استعلامات مورد نیاز از مراجع ذیربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و از سوی یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد با همکاری نیروی انتظامی و مأمورین پاسگاه مرزی دریایی به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به قلع و قمع و تخریب مستحدثات غیرمجاز در این اراضی، تصریح کرد: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده بالغ بر ۷۰۹ میلیارد ریال است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: تمام کسانی که برخلاف ضابطه و قانون به اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی تعدی کنند در اسرع وقت با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

قهرمانی همچنین خاطرنشان کرد: مقابله با زمین خواران و متصرفان یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان است و در این راستا هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *