رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی مانه و سملقان بازدید کرد

11:59 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۰۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی مانه و سملقان  بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ازحوزه قضایی مانه و سملقان (آشخانه) بر ضرورت رعایت نظم و انضباط اداری و اعمال نظارت‌های مستمر و پیوسته به منظور بهبود شاخص‌های عملکردی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان-حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از بخش‌های مختلف دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان و همچنین شورای حل اختلاف مانه و سملقان بازدید کرد و ضمن گفتگوی چهره به چهره با مدیران قضایی، قضات و کارکنان این مجموعه‌ها، مهمترین مشکلات مبتلابه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی تقویت نظارت مستمر بر عملکرد کارکنان در مجموعه‌های قضایی، رعایت نظم و انضباط طی سلسه مراتب اداری، اجرای به موقع دستور‌های قضایی و تسریع در انجام امور، سرعت بخشیدن به روند تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌های ارجاعی به شعب و حفظ کرامت مراجعین را از جمله اصول مهم مورد تأکید در سند تحول قضایی برشمرد و از مدیران، قضات و کارکنان این حوزه قضایی خواست قانون مداری، حسن خلق در رفتار و خدمت صادقانه و خالصانه را محور عملکرد خود و نیز مطالبات بحق شهروندان را طی تمامی مراحل دادرسی تا حصول نتیجه مطلوب در کانون توجه و پیگیری قرار دهند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تجربه نشان داده هر گاه روند نظارت‌ها در یک مجموعه اداری و سازمانی بر اساس هدفگذاری قانونی و در تمامی سطوح و سلسله مراتب کاری دارای پیوستگی، انسجام مناسب، نظم و دقت کافی باشد اهداف پیش بینی شده نیز متناسب با این روال در چشم انداز پیش رو بهتر محقق خواهد شد.

وی در این بازدید خطاب به مدیران قضایی محل کار را بعنوان خانه دوم کارکنان توصیف و اظهار کرد: شایسته است مدیران قضایی نسبت به نظافت و پاکیزگی محیط کار حساسیت بیشتری داشته و بر عملکرد نیرو‌های خدماتی در این خصوص نظارت جدی تری اعمال کنند.

وی روند دادرسی در شعب را نیز مورد بررسی قرار داد و ضمن ملاحظه تعدادی از پرونده‌های قضایی تشکیل شده و سوابق مکاتبات و استعلامات صورت گرفته، نکات و بایسته‌های لازم را حسب مورد به قضات رسیدگی کننده و کارکنان اداری متذکر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *