رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مواجهه سیاه‌پوستان با تبعیض و نژادپرستی در فرانسه

10:14 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۰۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مواجهه سیاه‌پوستان با تبعیض و نژادپرستی در فرانسه
از هر ۱۰ شهروند سیاه‌پوست در فرانسه ۹ نفر می‌گویند که قربانی تبعیض نژادپرستانه هستند

خبرگزاری میزان - گزارشی جدید و نگران کننده از نژادپرستی در فرانسه منتشر شده است؛ اواسط فوریه شورای نمایندگان انجمن‌های سیاه پوست فرانسه (CRAN) دومین ارزیابی خود را از درک و تجربه تبعیض علیه سیاه پوستان در این کشور به شورای ملی ارائه کرد.

به گزارش «لوموند»، این نظرسنجی توسط موسسه تحقیقاتی «ایپسوس» در جامعه آماری از ۸۰۷ فرانسوی انجام شد که نماینده جمعیت سیاه پوست یا جمعیت نژاد سیاه تبار بودند.

بر اساس این مطالعه ۹۱ درصد از پاسخ دهندگان در سرزمین اصلی فرانسه پاسخ دادند که اغلب قربانی تبعیض نژادی شده‌اند و ۸۵ درصد اظهار داشتند که قربانی تبعیض بر اساس رنگ پوست بوده‌اند.

 «پاتریک لوز»، بنیانگذار CRAN و اولین رئیس آن، گفت: ماهیت مطلق و گسترده این پدیده به ویژه قابل توجه است؛ ما شاهد پیشرفت ایده‌های نفرت انگیز در اینترنت و در بحث‌های عمومی هستیم؛ افزایش سخنان نژادپرستانه در ماه‌های اخیر، به ویژه در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۲ برجسته است.

این تبعیض عمدتا در فضای عمومی (۴۱ درصد) و در محل کار (۳۱ درصد) رخ می‌دهد؛ بیش از نیمی از افراد مورد بررسی به دلیل رنگ پوست خود در مصاحبه شغلی با مشکل مواجه شده اند؛ تقریباً به همان میزان آن‌ها رفتار ناعادلانه در تحصیلات دانشگاهی، امتناع از شغل یا مشکلات در خرید یا اجاره خانه به دلیل رنگ پوست خود را گزارش کردند.

این مطالعه همچنین ناتوانی سیستم قضایی فرانسه در رسیدگی به این مسائل را برجسته می‌کند؛ تنها یک چهارم قربانیان پس از تحمل تبعیض به پلیس شکایت کردند؛ این رقم برای ساکنان بخش‌ها و مناطق خارج از فرانسه حتی کمتر است، یعنی ۹ درصد.

رابطه پیچیده بین ساکنان این مناطق و پلیس را می‌توان با یک رقم توضیح داد: ۴۹ درصد گفتند که حداقل یک بار در ۱۲ ماه گذشته توسط پلیس بررسی شده‌اند.

بر اساس نظرسنجی‌ها ۸۵ درصد از عموم مردم فرانسه مبارزه با تبعیض علیه اقلیت‌ها را مهم و حتی یک اولویت می‌دانند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرانسه نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *