نادیده گرفته شدن پرونده‌های قتل اقلیت‌های نژادی در آمریکا

9:24 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۰۰۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نادیده گرفته شدن پرونده‌های قتل اقلیت‌های نژادی در آمریکا
پرونده‌های قتل در آمریکا تا حدود زیادی حل نشده باقی می‌مانند و این موضوع درباره اقلیت‌های نژادی محسوس‌تر است.

خبرگزاری میزان - «نرخ بسته شدن» پرونده‌های قتل در آمریکا طی چهار دهه گذشته به شدت کاهش یافته و ترومای بستگان قربانیان را تشدید کرده است.

به گزارش «گاردین»، طبق تحلیل‌های جداگانه داده‌های اف‌بی‌آی، طی چهار دهه گذشته، میزان مختومه شدن پرونده‌های قتل - معیاری که برای تعیین تعداد قتل‌هایی که پلیس حل می‌کند - از حدود ۷۱ درصد در سال ۱۹۸۰ به پایین‌ترین حد تاریخ یعنی حدود ۵۰ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

این بدان معناست که در بحبوحه افزایش بی‌سابقه قتل‌ها در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، عمدتاً با اسلحه، بسیاری از قتل‌های صورت گرفته در این کشور حل‌نشده باقی ماندند. 

این کاهش در حالی ادامه یافت که ادارات پلیس بودجه‌های فزاینده‌ای دریافت کردند؛ علی‌رغم درخواست‌ها برای کاهش بودجه پلیس و سرمایه‌گذاری در جایگزین‌ها و منابع پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس در سال ۲۰۲۰.

«توماس هارگرو»، بنیانگذار پروژه پاسخگویی قتل، که قتل‌های حل نشده در آمریکا را دنبال می‌کند، گفت: ما در آستانه تبدیل شدن به اولین کشور توسعه یافته هستیم که اکثریت قتل‌ها در آن نامشخص است.

هیچ پایگاه داده دولتی آمریکا در دسترس عموم در این زمینه وجود ندارد که قتل‌ها را ردیابی کند و آنچه در پایگاه‌های اطلاعاتی مجری قانون فدرال، ایالتی و محلی موجود است، بر اساس نژاد قربانی یا شرایط جنایت تجزیه نمی‌شود.

این بدان معناست که برای بدست آوردن تصویر روشنی از اینکه چه پرونده‌ای حل نشده است، روزنامه نگاران و محققان باید از مجموعه‌ای از داده‌های ادارات محلی مجری قانون و سوابق دادگاهی استفاده کنند.

مطالعات آکادمیک و پروژه واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که احتمال دستگیری‌ها برای این جنایات در شهر‌های آمریکا که ساکنان سیاه‌پوست اغلب کشته می‌شوند، بسیار پایین است.

در مطالعه‌ای که در جولای ۲۰۲۲ منتشر شد، مشخص شد که میزان بسته شدن پرونده‌های قتل اقلیت‌های نژادی ۱۵ تا ۳۰ درصد کمتر از هر گروه نژادی دیگر است.

برخی از جوامع و مدافعان قربانیان می‌گویند که نرخ‌های پایین مختومه شدن، نشان‌دهنده عدم توجه عمومی به قتل‌هایی است که در محله‌های کم درآمد سیاه‌پوستان و لاتین تبارها اتفاق می‌افتد؛ دیدگاهی که توسط تحقیقات دانشگاهی و گزارش‌های مربوط به تفاوت‌های نژادی در نرخ مختومه شدن پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *