خطیب جمعه تهران: در کوتاه‌ترین زمان با عوامل مسمومیت دانش آموزان برخورد قاطع شود/ دانشجویان فعلی مقطع دکتری معادل کل دانشجویان سال ۵۷ هستند

14:05 - 12 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۵۲۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خطیب جمعه تهران: در کوتاه‌ترین زمان با عوامل مسمومیت دانش آموزان برخورد قاطع شود/ دانشجویان فعلی مقطع دکتری معادل کل دانشجویان سال ۵۷ هستند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتظار می‌رود در کوتاه‌ترین زمان با عومل مسمومیت‌های اخیر برخورد قاطع و درس‌آموز انجام شود گفت: ضروری است با تبیین موضوع و تنویر افکار عمومی زمینه آرامش خاطر دانش آموزان و والدین آن‌ها فراهم شود.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد خطیب جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (۱۲ اسفند ماه) ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) گفت: مدیران کشور باید انسان‌های حق‌مدار و عادلی باشند که از توانایی و ظرفیت لازم برای تشخیص و شناخت حق برخوردار باشند و ضمن شناخت آن، متعهد به اجرای حق باشند و در کنار حق با اقتدار بایستند.

وی ادامه داد: ملت ایران با حضور گسترده و اقتدار آفرین در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ تفسیر روشنی از شناخت حق و ایستادگی و مقاومت در کنار آن بودند و نشان دادند به حق وفادار هستند.

به گزارش صدا و سیما، خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: دولتمردان با رصد دقیق مشکلات و چالش‌های داخلی و توطئه‌های خارجی و فراهم آوردن زمینه‌های حضور و مشارکت توده‌های مردم، نخبگان علمی، سیاسی، کارآفرینان عالم، متعهد و با انگیزه تحت رهبر انقلاب به سوی توسعه، پیشرفت و رشد اقتصادی هموار خواهند کرد. امید است ملت ایران طعم شیرین پیروزی در جنگ اقتصادی را نیز تجربه کنند.

ابوترابی فرد درباره ماجرای مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان عزیز در تهران و چند نقطه دیگر از کشور، بیان کرد: انتظار می‌رود همانطور که شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و مقامات ارشد کشور تاکید کرده‌اند در کوتاه‌ترین زمان با شناسایی عوامل و برخورد قاطع و درس‌آموز، از تکرار این حوادث ناگوار جلوگیری شود.

خطیب نماز جمعه تهران متذکر شد: همچنین ضروری است با تبیین موضوع و تنویر افکار عمومی زمینه آرامش خاطر دانش آموزان و والدین آن‌ها فراهم شود.

ابوترابی فرد یادآور شد: اینکه می‌بینید دشمن از همه ابزار‌ها برای فشار بر این شجره تنومند استفاده می‌کند برای آن است که در تحلیل‌های دقیق خود، نقشه راه ایران را برای رسیدن به قدرت و جایگاه برتر، در مسیر درست مشاهده کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: کشوری که سال ۱۳۵۷ جامعه دانشگاهی‌اش ۱۷۰ هزار دانشجو بود و از این تعداد هشتاد درصد در تهران اشتغال به تحصیل داشتند و یک دانشجو در مقطع دکتری در کشور تحصیل نمی‌کرد، چگونه به قطب تولید علم و دانش تبدیل شد و برای سال‌های متمادی رتبه نخست را در منطقه جنوب غربی آسیا و رتبه شانزدهم را در سطح جهانی به دست آورد؟!

وی تاکید کرد: این کار بزرگ، نتیجه تلاش مدیران دلسوز و متعهدی بود که با حرکت در مسیر درست سیاست‌های کلی نظام توانستند این موفقیت را رقم بزنند. اگر در هر زمینه‌ای سیاست‌های کلی نقشه راه را تبیین و ترسیم می‌کرد قطعاً به نقطه‌های اقتدار و قدرت نزدیک می‌شدیم.

ابوترابی فرد اظهار کرد: یک تحول عظیم در تحول آموزش عالی پدید آمده و جامعه دانشگاهی ۱۷۰ هزار نفری کشور امروز به بیش از سه میلیون و سیصد هزار نفر افزایش یافته است. دانشجویانی که امروز در کشور در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند معادل کل دانشجویان سال ۵۷ هستند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: زمان پیروزی انقلاب ۱.۲ درصد از کل جمعیت ایران تحصیلات دانشگاهی داشتند و امروز حدود بیست درصد از جمعیت کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. این سرمایه عظیمی است که موتور حرکت انقلاب به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: دشمنان فراز و نشیب‌های ارز که البته مهم است و باید مهار شود، ملاک توسعه و پیشرفت نمی‌دانند بلکه توسعه علمی، تبدیل دانش به فناوری و حرکت در مسیر فناوری‌های نوین را علامت پیشرفت می‌‎دانند و از این بابت نگران هستند چراکه ایران اسلامی در این حوزه اقدامات بزرگی انجام داده است.

ابوترابی فرد متذکر شد: ملت ایران به کمک قدرت و پیشرفت علمی قطعاً می‌تواند در کنار وحدت و انسجام و امنیت بر همه چالش‌ها و تنگنا‌ها پیروز شود؛ ملتی که در سایه تجربه مقاومت خود محور مقاومت را خلق کرده است با چنین سرمایه‌ای از تنگنا‌ها عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *