سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان: مستحق پیروزی مقابل قطر با گل‌های بیشتری بودیم

20:41 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۳۶۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان: مستحق پیروزی مقابل قطر با گل‌های بیشتری بودیم
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران گفت: قطر حریف قدرتمندی بود، اما توانستیم بازی خوبی را انجام دهیم و به پیروزی برسیم.

خبرگزاری میزان_ طبق اعلام فدراسیون فوتبال، صمد مرفاوی در نشست خبری پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی جوانان ایران مقابل قطر در بازی نخست مرحله گروهی جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا گفت: امروز بازی خیلی سختی داشتیم. در نشست خبری قبل از بازی هم گفتم هر دو تیم توانمند هستند. واقعاً بازی سختی بود، اما روی آن برنامه‌ریزی خوبی داشتیم. سعی کردیم تیم قطر را تحت فشار قرار دهیم و موفق شدیم همین کار را انجام بدهیم.

سرمربی تیم ملی جوانان ایران افزد: صرفا در ۱۰ دقیقه ابتدایی از بچه‌ها راضی نیستم، زیرا در آن لحظات کاری که ما باید انجام می‌دادیم، آن‌ها انجام دادند. در نهایت موقعیت‌های زیادی داشتیم که متاسفانه از آن‌ها استفاده نکردیم و با همان یک گل بردیم.

وی در خصوص دلیل عملکرد متفاوت شاگردانش در نیمه اول و دوم بازی گفت: در نیمه اول شناختی از تیم قطر داشتیم و طبق برنامه خود جلو رفتیم. موقعیت‌هایی هم داشتیم و سعی کردیم با توجه به شناخت از حریف، تیم قطر را کنترل کنیم. برنامه و موقعیت‌های خوبی هم داشتیم، اما از آن‌ها استفاده نکردیم. در نیمه دوم شناخت بیشتری از تیم قطر پیدا کرده و سعی کردیم بازی را به کناره‌ها بکشانیم تا بتوانیم از موقعیت‌های به دست آمده در محوطه جریمه استفاده کنیم. 

سرمربی تیم ملی جوانان ایران عنوان کرد: از بازیکنان خواستیم از مهارت‌های خود به خوبی استفاده کنند و وارد هجده قدم شوند. خوشبختانه این کار انجام شد و به پنالتی رسیدیم. این پنالتی هم تبدیل به گل شد. در نیمه دوم برنامه‌های ما عوض شد. 

مرفاوی در خصوص نکات مثبتی که این بازی در اختیارشان قرار داد یادآور شد: قطر تیم خیلی با برنامه‌ای است، اما این بازی خیلی به سود ما شد. بازی اول برای ایران خیلی مهم بود، زیرا اولین مسابقه می‌تواند هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ روحی به ما کمک کند. فنی از این لحاظ که تیم ما برای بازی‌های بعدی بهتر جا بیفتد. از لحاظ روحی هم کسب سه امتیاز می‌تواند برای ما مفید باشد تا با انگیزه بیشتر بازی بعدی را هم خیلی قدرتمند و پر روحیه با موفقیت تمام کنیم.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *