گردهمایی دادستان‌های عمومی و انقلاب خراسان رضوی آغاز به کار کرد

19:23 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۳۵۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
گردهمایی دادستان‌های عمومی و انقلاب خراسان رضوی آغاز به کار کرد
گردهمایی دادستان‌های عمومی و انقلاب استان در مشهد باحضور معاون دادستان کل کشور، دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

خبرگزاری میزان - در گردهمایی دادستان‌های عمومی و انقلاب خراسان رضوی در مشهد معاون دادستان کل کشور، دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها، رؤسای بخش‌های قضایی و معاونین دادستان مرکز استان حضور داشتند.

در بخش اول این گردهمایی معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، خواستار استمرار اقدامات جهادی در سال جدید شد.

در این گردهمایی معاون قضایی دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، با اشاره به محدودیت‌های مادی و منابع انسانی گفت:اولویت بندی برای حل مشکلات و معضلات بسیار مهم است و در هر منطقه باید با توجه به مختصات جمعیتی، جغرافیایی و مولفه‌های دیگر، اولویت‌های بومی در نظر گرفته شده و برای آن برنامه ریزی صورت بگیرد.

غلامعباس ترکی با تاکید بر اقدامات مثبت دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت:به دنبال تجمیع وانتقال تجربیات موفق همکاران به تمام حوزه‌های قضایی هستیم و در این زمینه اقدامات استان خراسان رضوی در حمایت از حقوق عمومی مورد توجه بوده است.

معاون دادستان کل کشور با اشاره به رویکرد مردمی قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی افزود:باید از تمام ظرفیت‌های قانونی و مردمی برای مواجهه مناسب و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم و در این زمینه دادسرای مشهد در قالب مجتمع شوق زندگی یک نمونه خوب از تجمیع توان نهاد‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد و نیرو‌های داوطلب و خیر است.

ترکی گفت:برای دفاع همه جانبه از حقوق عامه نیازمند شبکه سازی و بکار گیری تمام ظرفیت‌های موجود هستیم و در این راستا باید ضمن داشتن اطلاعات دقیق کمی و کیفی، تحلیل درستی نیز از شرایط اجتماعی داشته باشیم تا اقدامات ما موثر واقع شود.

معاون دادستان کل کشور افزود: رویکرد دستگاه قضایی تناسب در اقدامات است و براین اساس دادستان‌ها باید به دنبال حل مسائل و مشکلات باشند که کار بسیار ارزشمندی است.

ترکی خاطر نشان کرد: باید یک نهضت مطالبه گری در زمینه حقوق عامه ایجاد کنیم و در این خصوص دادستان‌های عمومی و انقلاب همچون گذشته باید پیشگام و پیشتاز باشند.


در ادامه برگزاری گردهمایی دادستان‌های عمومی و انقلاب خراسان رضوی، معاونین دادستان مرکز استان به تشریح اقدامات خود در راستای اجرای سند تحول قوه قضاییه پرداختند.

دادستان‌های عمومی و انقلاب استان در این گردهمایی، بر لزوم استمرار اقدامات با محوریت دفاع از حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، حفظ حقوق بیت المال وحفظ نظم و امنیت عمومی تاکید کرد.


 محمدحسین درودی در جمع مسولان قضایی بر استمرار اقدامات در حوزه دفاع از حقوق عامه، پیشگیری از جرم و حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ضمن تقدیر از اقدامات جهادی دادستان‌ها و مسولان بخش‌های قضایی گفت: علی رغم وجود تنگنا‌ها و کمبود‌های موجود، فعالیت همکاران ما در سطح استان به ویژه در زمینه دفاع از حقوق عامه قابل توجه و تقدیر است.

محمد حسین درودی با اشاره به حجم سنگین وظایف دادستان‌ها و دادسرا‌ها افزود: با وجود کمبود شدید نیروی قضایی و اداری و علی رغم وجود وظایف سنگین قانونی، همکاران ما با تمام توان به دنبال انجام وظیفه قانونی و بدون توجه به برخی فشار‌ها و حاشیه سازی‌ها هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به اقدامات دادسرا در زمینه مبارزه با مفاسد گفت: قصد ما برخورد قاطعانه با فساد است، اما در بسیاری موارد همین که مبارزه با فساد آغاز می‌شود، سر و صدا‌های زیادی از گوشه و کنار بلند می‌شود، ولی حاشیه سازی‌ها هیچ تاثیری در روند رو به جلوی دستگاه قضایی در دفاع از حقوق عمومی نداشته و نخواهد داشت.

محمد حسین درودی افزود:در جریان حوادث اخیر، توطئه دشمن پیچیده بود، اما بصیرت مردم و کار جهادی مسولان از جمله خادمان مردم در دستگاه قضایی موجب شکست این توطئه‌ها شد و بر این اساس همکاران ما در دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان دوران بسیار پر کار و تلاشی را پشت سر گذاشتند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به کار‌های منحصر به فرد انجام شده در مجموعه دادسرای مرکز استان گفت: همکاران ما در چارچوب سند تحول قضایی با یک نگاه متعالی حرکت رو به جلویی داشتند و اقدامات مبتکرانه‌ای نیز در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه حمایت از حقوق کودکان داشته اند که از فعالیت‌های دادسرای ناحیه ۵ مشهد ویژه صغار و محجورین در قالب مجتمع شوق زندگی می‌توان به نیکی نام برد.

محمد حسین درودی افزود:در حوزه حفظ حقوق بیت المال نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شد و این اقدامات علاوه بر پیشگیری از تصرفات غیر قانونی جدید، باعث اعاده به وضع سابق میزان قابل توجهی از اراضی ملی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: بهداشت و سلامت عمومی، عفاف و حجاب، رعایت استاندارد در تولید کالا‌ها، پسماند‌ها و بسیاری دیگر از مواردی که با منافع و مصلحت جامعه سر و کار دارد از جمله اقدامات مورد توجه و در حال انجام توسط مجموعه دادسرا‌های استان است.


در این گردهمایی مدیر کل پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی، امنیت انسانی و سلامت معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان از جمله در دفاع از حقوق عامه به ویژه حمایت از حقوق کودکان گفت: اقداماتی که در دادسرای ناحیه ۵ مشهد در قالب مجتمع شوق زندگی در حال انجام است قابلیت ملی و حتی بین المللی شدن به عنوان یک الگوی مبتکرانه و موفق در حمایت از حقوق کودکان دارد.

حجت الاسلام مرادی افزود: مجموعه دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان خراسان رضوی همچنین اقدامات ارزشمندی در زمینه ایمن سازی ساختمان‌های نا ایمن، حمایت از حقوق کشاورزان، پیشگیری از تصادفات، کمیسیون ماده ۱۰۰، بهداشت و امنیت قضایی و مانند آن به انجام رسانده که جای تقدیر دارد.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور نیز با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط مسولان حاضر در جلسه گفت: دادستان‌ها باید در عرصه کنشگری، فعال و در حوزه مطالبه گری، جدی باشند. 

صادقی افزود:دادسرا‌ها باید ضمن نظارت بر حسن اجرای قانون توسط مدیران اجرایی، در حوزه آسیب‌های اجتماعی با نگاه پیشگیرانه، اقدامات خود را ساماندهی و فعالیت‌های خود را تشدید کنند تا انشاله شاهد کاهش مشکلات باشیم.


عفتی نیز با اشاره به برنامه تحولی دادسرای عمومی و انقلاب استان افزود: استفاده مفید از فناوری‌های نوین در انجام امور، ارتقا کمی وکیفی رسیدگی‌ها، کنترل ورودی‌ها، کاهش موجودی‌ها، مورد انتظار ستاد قوه و دادستانی کل کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.


گفتنی است این گردهمایی با حضور معاون دادستان کل کشور وهمچنین مدیریت مجموعه قضایی استان ظرف روز جاری ادامه یافت.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *