سطح هشدارآمیز خشونت خانگی در آمریکا/ نیمی از قتل‌ها حل نشده باقی می‌مانند

10:20 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۲۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سطح هشدارآمیز خشونت خانگی در آمریکا/ نیمی از قتل‌ها حل نشده باقی می‌مانند
خشونت خانگی در آمریکا به سطوح هشدارآمیزی رسیده و حدود نیمی از پرونده‌های قتل حل نشده باقی می‌مانند.

خبرگزاری میزان - بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های اداره تحقیقات فدرال آمریکا، تعداد قتل‌هایی که در هر سال در آمریکا کشف می‌شوند، تنها حدود نیمی از تعداد جنایاتی است که هر سال صورت می‌گیرد و در عین حال، افزایش قتل و خشونت خانگی در این کشور نگران کننده است و در سطوح هشدار آمیزی قرار دارد.

«مارشال پراجکت»، موسسه آمریکایی، در مورد عدالت کیفری در سراسر این کشور گزارش می‌دهد و به داده‌های اداره تحقیقات فدرال در چهار دهه گذشته استناد می‌کند تا روند آنچه «نرخ مختومه شدن پرونده» برای قتل نامیده می‌شود را کشف کند.

این داده‌ها نرخ مختومه شدن در سال ۱۹۸۰ را با سال ۲۰۲۰ مقایسه می‌کند و نشان می‌دهد که نرخ پرونده‌های بسته شده بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۰، در اوج همه‌گیری کرونا، تیراندازی و قتل به شدت افزایش یافت.

داده‌های جمع‌آوری شده، نشان داد که نرخ مختومه شدن پرونده قتل، ۵۰ درصد در سال ۲۰۲۰ و این رقم برای سال ۱۹۸۰ حدود ۷۱ درصد بوده است.

یک افسر بازنشسته آمریکایی، می‌گوید که منابع آنلاین بیشتری برای مجرمان در دسترس است تا بیاموزند چگونه از جنایات خود خلاص شوند.

به گفته وی، افزایش گردش مالی در ادارات پلیس در سراسر آمریکا بر تعداد قتل‌هایی که پلیس قادر به حل آن بوده نیز تأثیر گذاشته است.

این داده‌ها تصویر کاملی را نشان نمی‌دهند، زیرا اداره تحقیقات فدرال نرخ مختومه شدن پرونده را با استفاده از تعداد جرایمی که پاک شده‌اند، محاسبه می‌کند.

اعتراضات به قتل‌ها از سوی پلیس آمریکا و در برخی موارد واکنش شدید علیه افسران نیز به تحقیقات آسیب رسانده و انجام وظایف مأموران اجرای قانون را دشوارتر کرده است.

یک کارآگاه بازنشسته قتل در اداره پلیس لس آنجلس، می‌گوید که فقدان پرسنل مجرب یکی دیگر از عوامل موثر است.

افزایش نرخ جرم و جنایت در نواحی بزرگ شهری آمریکا از جمله نیویورک، فیلادلفیا و شیکاگو به کانون توجه اصلی در آمریکا تبدیل شده است؛ نرخ قتل از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۳۰ درصد افزایش یافت که این افزایش به عوامل مختلفی از جمله همه‌گیری کرونا نسبت داده می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *