با ورود دادستانی قزوین از فرار مالیاتی ۱۲۱ نفر به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد

14:31 - 09 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۱۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
با ورود دادستانی قزوین از فرار مالیاتی ۱۲۱ نفر به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، از شناسایی ۱۲۱ نفر از افراد و اصناف دارای فرار مالیاتی و مالیات معوق به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در اثر فعالیت کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در دادسرای استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی در خصوص جلوگیری از فرار‌های مالیاتی، اظهارکرد: برخی اصناف به دلیل فرار و کتمان مالیاتی اقداماتی را برای اخذ درآمد‌های خود در پیش گرفته اند، که برای شهروندان ایجاد زحمت کرده و همین امر موجب نارضایتی آن‌ها شده است.

وی افزود: به همین دلیل و در راستای حفظ حقوق عامه و همچنین حقوق دولت و بر اساس اولویت‌های ۱۵ گانه ریاست قوه قضاییه در سال جاری؛ کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در دادستانی مرکز استان تشکیل و جلسات این کارگروه مستمر برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، ادامه داد: عدم استقرار دستگاه کارتخوان از سوی برخی پزشکان موجب گلایه مردم شده بود که در راستای مصوبات کارگروه، جلسه توجیهی با سازمان نظام پزشکی برگزار و پزشکان مکلف به دریافت وجه به وسیله کارتخوان شدند و بدون شک در صورت دریافت گزارش مبنی بر تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رجبی همچنین اعلام کرد: شناسایی ۱۲۱ نفر از افراد و اصناف دارای فرار مالیاتی و مالیات معوق به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان از سایر اقدامات کارگروه مذکور محسوب می‌شود، که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته ۷۵ میلیارد تومان وصول و مابقی تقسیط و در مرحله اجرا قرار دارد.

وی تاکید کرد: نشست‌ها و مصوبات کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در سال آینده نیز با قوت و جدیت برگزار و پیگیری خواهد شد و دستگاه قضایی استان در شناسایی، رصد افراد دارای فرار مالیاتی و وصول مطالبات کمک کار سازمان امور مالیاتی استان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، همچنین اعلام کرد: عدم استفاده از دستگاه کارتخوان و هرگونه اقدام برای دور زدن قانون از جمله «درخواست وجه نقد، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا استفاده از دستگاه کارتخوان به نام سایر اشخاص» مستحق جرایم مربوطه در قانون است و شهروندان می‌توانند فرار مالیاتی صنوف و عدم استفاده از دستگاه کارتخوان را از طریق شماره‌های ۱۰۰۰۱۵۱۵ و ۱۵۲۶ به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهند، تا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *