تحولات اوکراین|

مسکو: آمریکا به دنبال استفاده از مواد شیمیایی سمی در اوکراین است

11:00 - 09 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۰۴۰
مسکو: آمریکا به دنبال استفاده از مواد شیمیایی سمی در اوکراین است
فرمانده نیرو‌های حفاظت هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه گفت که آمریکا قصد دارد با استفاده از عوامل سمی، اقدامی تحریک‌آمیز در اوکراین ترتیب دهد.

خبرگزاری میزان - «ایگور کریلوف»، فرمانده نیرو‌های حفاظت هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه، گفت که آمریکا قصد دارد با استفاده از عوامل سمی، اقدامی تحریک‌آمیز در اوکراین ترتیب دهد و روسیه را مقصر جلوه دهد.

به گزارش «اسپوتنیک»، «کریلوف»، اظهار کرد که اخیرا یک سازمان غیر دولتی بانفوذ آمریکایی کنفرانسی را درباره وقایع اوکراین برگزار کرد و «جان سالیوان»، سفیر سابق آمریکا در روسیه بیانیه‌ای ارائه کرد که در آن مدعی شده بود نیرو‌های روسیه قصد دارند از سلاح‌های شیمیایی استفاده کنند.

به گفته وی، ما این اطلاعات را قصد خود آمریکا و همدستانش برای انجام یک اقدام تحریک‌آمیز در اوکراین با استفاده از مواد شیمیایی سمی می‌دانیم.

وی می‎گوید که واشنگتن امیدوار است در جریان تنش‌ها، امکان بررسی درست تحریکات شیمیایی آمریکا در اوکراین وجود نداشته باشد، اما افزود که در صورت انجام این تحریک، وزارت دفاع روسیه عاملان واقعی را شناسایی و مجازات خواهد کرد. 

«کریلوف»، گفت که آمریکا احتمالاً سعی خواهد کرد از عامل ناتوان کننده نظامی BZ در اوکراین استفاده کند. 

وی ادامه داد که یک قطار حامل محموله مواد شیمیایی در اوایل ماه جاری وارد شهر «کراماتورسک» در دونباس شد که تحت کنترل اوکراین است. این محموله شامل ۱۶ جعبه فلزی مهر و موم شده بود که هشت عدد از آن‌ها دارای علامت خطر شیمیایی، BZ و علامت گذاری با دو خط قرمز بود که مربوط به کلاس مواد سمی با اثر سم‌زدایی موقت است.

ژاپن دارایی‌های ۳۹ نفر و ۷۳ سازمان از روسیه را مسدود کرد 


دولت ژاپن تحریم‌های تازه‌ای را علیه مقام‎های سیاسی و نظامی و همچنین یک بانک روسیه اعلام و همچنین صادرات قطعات ژاپنی را که به گفته توکیو می‌توان از آن‌ها در جنگ اوکراین استفاده کرد، ممنوع کرد.

آخرین اقدامات تحریمی ژاپن شامل مسدود کردن دارایی‌های ۳۹ نفر و ۷۳ سازمان در روسیه، یک بانک و همچنین ۹ نفر در اوکراین است.

ژاپن همچنین تصمیم گرفته است صادرات به ۲۱ سازمان مرتبط با جنگ اوکراین را ممنوع کند.

کرملین: وضعیت فعلی فرصتی برای بحث در مورد حل و فصل در اوکراین فراهم نمی‌کند


کرملین دریافت پیشنهاد چین برای راه حل سیاسی در اوکراین را تایید کرد، اما گفت که شرایط برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه در حال حاضر فراهم نیست.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، اظهار کرد: ما به طرح دوستان چینی خود توجه زیادی کردیم؛ در حال حاضر، ما هیچ یک از شرایط مورد نیاز برای رسیدن به صلح را نمی‌بینیم.

روسیه: مسکو قصد خروج از سازمان تجارت جهانی را ندارد 


«الکساندر پانکین»، معاون وزیر خارجه روسیه، گفت که مسکو قصد ندارد عضویت خود در سازمان تجارت جهانی (WTO) را کنار بگذارد.

وی گفت: تاکنون، موضع آژانس‌های ذیربط از جمله وزارت خارجه روسیه، بدون تغییر باقی مانده است، زیرا ما همچنان سازمان تجارت جهانی را یک بستر مهم برای حفاظت از منافع تجاری و اقتصادی روسیه می‌دانیم که هیچ جایگزینی ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: خروج احتمالی روسیه از سازمان تجارت جهانی در واقع به معنای خروج از فرآیند‌های تقسیم کار بین‌المللی خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *