تحولات اوکراین|

اتحادیه اروپا با بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کرد

10:54 - 06 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۴۴۲
اتحادیه اروپا با بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کرد
اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را به مناسبت یک سالگی جنگ اوکراین تصویب کرده است.

خبرگزاری میزان - مقام‌های اتحادیه اروپا، می‎گویند که این اتحادیه دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را به مناسبت یک سالگی جنگ اوکراین تصویب کرده است.

به گزارش «الجزیره»، ریاست شورای اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که آخرین دور تحریم‌ها محدودیت‌های تجاری بیشتری را علیه روسیه ایجاد می‌کند و برای سخت‌تر کردن تامین مالی جنگ و همچنین خالی ماندن روسیه از تجهیزات فنی و قطعات یدکی برای تسلیحات مورد استفاده علیه اوکراین طراحی شده است. 

این بسته شامل محدودیت‌های صادراتی سخت‌تر در مورد کالا‌های با استفاده دوگانه و همچنین اقداماتی علیه نهاد‌های دفاعی روسیه است. 

این اقدامات همچنین قرار است افراد بیشتری را در لیست سیاه قرار دهد.

زلنسکی: قصد دیدار با رئیس جمهور چین را دارم 

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین، گفته است که قصد دارد با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین دیدار کند تا درباره پیشنهادات پکن برای پایان دادن به جنگ در اوکراین گفت‎وگو کند.

زلنسکی که در نخستین سالگرد آغاز جنگ اوکراین سخنرانی می‌کرد، گفت که این پیشنهاد (پیشنهاد صلح ارائه شده توسط چین) نشان می‌دهد که چین در جست‌وجوی صلح مشارکت دارد.

طرح پیشنهادی چین خواستار گفتگو‌های صلح و احترام به حاکمیت ملی است. 

سفیر روسیه: هدف ما هرگز نابودی اوکراین نبوده است

«واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: هرگز هدف روسیه تخریب اوکراین نبوده و این ادعا دروغ است.

«نبنزیا»، در نشست شورای امنیت گفت: در هفته اخیر موضوعی مطرح می‌شود که اگر روسیه عملیات جنگی را متوقف کند، جنگی رخ نخواهد داد و اگر اوکراین جنگ را متوقف کند، دیگر اوکراینی وجود نخواهد داشت. این یک دروغ مطلق است.

بایدن: اگر چین در جنگ علیه اوکراین به روسیه تسلیحات بدهد، پاسخ خواهیم داد

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا گفت که اگر چین بخواهد در جنگ علیه اوکراین تسلیحات مرگبار به روسیه بدهد، آمریکا «پاسخ خواهد داد»، اگرچه او گفت که «پیش‌بینی نمی‌کند» چین این کار را انجام دهد.

بایدن گفت: من همچین پیش‌بینی نمی‌کنم؛ ما هنوز شواهدی مبنی بر این موضوع ندیده‌ایم.

آلمان و فرانسه از زلنسکی خواستند تا مذاکرات با روسیه را آغاز کند

روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع ناشناس که از تبادل نظر بین سه مقام ارشد در پاریس در اوایل ماه فوریه مطلع شدند، گزارش داد، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه و «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان، به «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین گفتند که مذاکرات صلح با روسیه را بررسی کند.

بر اساس این گزارش، فرانسه، آلمان و انگلیس ممکن است به اوکراین یک توافق امنیتی پیشنهاد دهند که تجهیزات نظامی پیشرفته‌تری را از ناتو به کی‌یف بیاورد تا این کشور را متقاعد کند تا پای میز مذاکره با روسیه بنشیند. 

یک مقام فرانسوی ناشناس به این روزنامه، گفت که شرکای اروپای غربی کی‌یف بر این باورند که ضرر و زیان برای اوکراین «غیرقابل تحمل» خواهد شد و اوکراین قادر به بازپس‌گیری کریمه نخواهد بود.

پیشنهاد صلح برزیل روی میز روسیه

«لولا داسیلوا»، رئیس جمهور تازه منتخب برزیل، می‌خواهد میان روسیه و اوکراین برای پایان دادن به جنگ میانجیگری کند. 


وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در حال بررسی پیشنهادات لولا در این رابطه هستند. 

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *