بی‌تفاوتی اروپا به مرگ مهاجران در مرز‌ها

10:22 - 09 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۰۲۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بی‌تفاوتی اروپا به مرگ مهاجران در مرز‌ها
روند افزایشی مرگ مهاجران در مرز‌های اروپایی نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا در این زمینه کاملا بی‌تفاوت عمل می‌کند.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند که شمار قربانیان غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در مرز‌های جنوبی این کشور به ۶۳ نفر افزایش یافته است.

چندین نفر از این قربانیان کودکان هستند و احتمالا تعدادی از پناهجویان حاضر در این قایق همچنان ناپدید هستند.

به گزارش «یوراکتیبو»، یک سازمان حقوق بشری، می‎گوید که مرگ ده‌ها مهاجر در نزدیکی «کروتون» در ایتالیا، عدم اقدام اتحادیه اروپا را هنگام عبور از مهاجران در مدیترانه نشان می‌دهد.

جان باختن بیش از ۶۰ مهاجر در مرز‌های آبی ایتالیا نیاز به تغییر در سیاست مهاجرت اروپا را بیش از پیش آشکار می‌کند.

این نهاد حقوق بشری، می‌گوید: ما شاهد هستیم که سیاست اروپا در این زمینه عمدتا بر اخراج متمرکز شده است، این رویکرد را با اهرم‌های فشار تقویت می‌کند. این یک راه حل نیست بلکه بخشی از مشکل است، زیرا سیاست‌های اخراج منجر به افزایش نقض حقوق بشر و تعداد مرگ و میر می‌شود.

بیانیه این نهاد حقوق بشری می‎افزاید: ما دیروز به وضوح در «کروتون» شاهد بودیم، تنها عناصر و تنها راه حلی که می‌تواند از مردم در معرض خطر زندگی خود در دریا جلوگیری کند، افزایش مسیر‌های قانونی و دسترسی قانونی به اتحادیه اروپاست.

مقام‎های ایتالیایی، از جمله رئیس جمهور این کشور، مدعی هستند که از اتحادیه اروپا درخواست کرده‌اند برای مدیریت مهاجرت و جلوگیری از افزایش مرگ و میر مهاجران در دریا، کار‌های بیشتری انجام دهد.

با این حال، کمیسیون اروپا در آخرین اجلاس خود، موضع سران اتحادیه اروپا را بار دیگر تکرار کرد.

یک برنامه اقدام برای مدیترانه مرکزی نیز برای هماهنگی بهتر عملیات جست‎وجو و نجات پیشنهاد شده است، اما سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند که این راه پیش رو نیست.

این چالش در حالی ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد که کشور‌هایی مانند ایتالیا عمیات امداد و نجات دریایی را نیز محدودتر و نهاد‌های فعال در این زمینه را سرکوب می‌کنند.

ایده یک مأموریت دریایی اتحادیه اروپا که به طور خاص برای جست‎وجو و نجات اختصاص داده شده است، در حال حاضر از مجموع گزینه‌های موجود خارج شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *