رئیس کل دادگستری استان کرمان: دستگاه قضایی بهبود وضعیت معیشتی مردم را مطالبه می‌کند

17:18 - 08 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۹۰۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: دستگاه قضایی بهبود وضعیت معیشتی مردم را مطالبه می‌کند
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که بخش زیادی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ناشی از دشمنی‌های مستکبران است، گفت: دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه مطالبه گر، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم را به منظور بهبود وضعیت معیشتی مردم در دستور کار دارد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در ویژه برنامه هر مسجد یک حقوقدان در مسجد الائمه شهر کرمان افزود: امروز مشکلانی در کشور ما وجود دارد که ناشی از دشمنی‌های نظام استکبار نسبت به نظام و انقلاب است و البته دولت مردان و مسئولان تلاش می‌کنند که این مشکلات به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ماهیت این نظام و انقلاب، این دشمنی‌ها در برابر این ملت و نظام همواره وجود داشته و خواهد داشت و ملت ما که مردمی فهیم، بصیر و رشید هستند؛ این مسائل و دشمنی‌ها را به خوبی درک می‌کنند.

رئیس دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که مردم از وضعیت بازار بسیار گلایه‌مند هستند، گفت: بسیاری از این مشکلات، نارضایتی‌ها و مسائل اقتصادی قابل مدیریت شدن و برطرف شدن است و مردم از مسولان انتظار دارند با همراهی، هماهنگی و همفکری، مشکلات را از پیش راه مردم، انقلاب و نظام بردارند. 

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تاکید کرد: مردم انتظار دارند هماهنگی‌های بین مسئولان نتیجه بخش باشد و مردم نتیجه تلاش‌های انجام شده را در سفره‌های خود و در بازار ببینند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان دلسوزی می‌کنند و باید متوجه باشیم برخی اوقات دشمن می‌خواهد کاری کند که مردم فکر کنند مسئولان به فکر آن‌ها نیستند، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولان از بطن مردم هستند و گرانی و مشکلات موجود، مسئولان را نیز رنج می‌دهد و باید تلاش‌های مضاعف شود تا بتوان ساماندهی بهتری به وجود آورد و این وضعیت مدیریت شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به وجود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: وجود این آسیب‌ها و مشکلات زیبنده نظام و کشور نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این نارسایی‌ها و مشکلات را برطرف کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، انتظارات مردم از مسئولان را درست و منطقی دانست و تاکید کرد: در دستگاه قضایی وظیفه اجرای عدالت و فصل خصومت‌ها را داریم و باید انتظارات مردم در این بخش‌ها را پاسخ دهیم.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی باید موجباتی را فراهم کند که مردم بتوانند در اسرع وقت و با هزینه کرد بسیار کم بتوانند حق و حقوق خود را استیفا کنند که در این زمینه سیاست‌هایی طی سال‌های اخیر طراحی واجرا شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: سند تحول قضایی این نوید را می‌دهد که با اجرای آن بتوانیم به اهداف بالا دست یافته و بتوانیم به معنای واقعی به قله‌هایی که پیش بینی شده است، دسترسی پیدا کنیم و حقوق مردم بیش از پیش استیفا شود. 

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که کمبود کادر قضایی و اداری از مشکلات دستگاه قضایی به شمار می‌رود، تاکید کرد: حجم ورودی‌ها هر ساله نسبت به سال قبل از آن رشد دارد و این حجم ورودی پرونده‌ها موجب اطاله دادرسی‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در استان کرمان میانگین ورودی پرونده به هر قاضی ۲۰۰ پرونده است و با افزایش حجم پرونده‌ها و کمبود کادر اداری و قضایی مشکلاتی در مسیر رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که قضات و کارمندان دستگاه قضایی با تفکر جهادی در قوه قضاییه زحمت می‌کشند، گفت: با وجود تمامی مشکلات موجود، تلاش و سیاست گذاری می‌شود که روز به روز رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به تدوین برنامه‌های جامع برای حمایت از اشتغال و تولید و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در دستگاه قضایی، یادآور شد: در سال‌های اخیر صد‌ها واحد تولیدی و اقتصادی با همت دستگاه قضایی در استان کرمان مورد حمایت قرار گرفته اند و از تعطیل شدن آن‌ها جلوگیری شده است و از بیکار شدن حدود ۲۰ هزار کارگر، مهندس و تکنیسین نیز جلوگیری شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز اشاره و بیان کرد: این ایده زمینه ارتباط قوه قضاییه با مردم را محقق می‌سازد که به همت بسیج حقوقدانان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اجرایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم تاکید کرد و افزود: در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، زمینه توسعه آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم با استفاده از ظرفیت قضات، وکلا و کارشناسان فراهم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابراز نگرانی‌ها از وضعیت نابه سامانی‌های فرهنگی در جامعه و کشف حجاب و بدحجابی، عنوان کرد: این دغدغه، درست است، زیرا عِرق دینی ما اجازه نمی‌دهد ارزش‌های دینی و انقلابی مان که خون هزاران شهید برای آن‌ها ریخته شده است، مورد تاخت و تاز دشمن و یا افراد فریب خورده قرار بگیرد و، چون به قصل تابستان نزدیک می‌شویم این مساله مورد توجه مسئولان فرهنگی و قضایی قرار دارد و با برنامه کامل و جامع این نابه سامانی‌های فرهنگی که گا‌ها در جامعه وجود دارد مدیریت شده و با برنامه برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *