وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه نشست مشترک برگزار می‌کنند

13:55 - 07 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۶۷۰
وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه نشست مشترک برگزار می‌کنند
معاون وزیر خارجه روسیه، گفت که وزرای خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران در حال ترتیب دادن یک نشست مشترک هستند.

خبرگزاری میزان - «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، گفت که وزرای خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران در حال ترتیب دادن یک نشست مشترک هستند.

به گزارش «تاس»، «بوگدانوف»، اظهار کرد: در حال حاضر برگزاری نشست سران روابط خارجی در قالب چهارجانبه در دستور کار است. 

در ماه دسامبر، وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو گرد هم آمده بودند تا درباره بحران سوریه گفت‎وگو کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در بخشی دیگر گفت که آمریکا فشار زیادی بر کشور‌های آفریقایی وارد می‌کند تا نشست سران روسیه و آفریقا در سن پترزبورگ در جولای ۲۰۲۳ را از مسیر خارج کند. 

«بوگدانوف»، افزود: در واقع، آمریکا و متحدانش کارزار بی‌سابقه‌ای برای انزوای سیاسی و اقتصادی روسیه را هدایت می‌کنند، از جمله تلاش‌ها برای برهم زدن دومین نشست روسیه و آفریقا که در ماه جولای در سن پترزبورگ برگزار می‌شود.

این مقام وزارت خارجه روسیه، اضافه کرد: با شروع عملیات نظامی روسیه، کشور‌های غربی به صورت دسته جمعی فشار بر کشور‌های آفریقایی را با تهدید به اعمال تحریم‌ها و پایان دادن به کمک‌های مالی و بشردوستانه به میزان قابل توجهی افزایش داده است؛ آمریکایی‌ها هر روز با جعل اتهاماتی ما را مقصر قحطی آینده، افزایش قیمت سوخت، غلات و کود و در نتیجه تشدید مسائل اجتماعی و اقتصادی در این قاره معرفی می‌کنند.

به گفته وی، در نظر گرفتن همه عوامل خارجی ممکن، برای پیشبرد دستور کار خود، قرار دادن منافع دولتی روسیه و دوستانش در خط مقدم، سنت دیپلماسی روسیه است که تاریخچه‌ای چند صد ساله دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه، گفت: ما قصد انحراف از این مسیر را نداریم. کشور ما قاطعانه از اصل انتخاب آزادانه مسیر توسعه کشور‌های مستقل که ایده کلیدی دومین نشست آتی روسیه و آفریقا است دفاع می‌کند.

در حال حاضر، مقدمات برگزاری این رویداد و دستور کار آن به همراه آفریقایی‌ها در حال تدارک است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *