معاون دادستان مرکز خراسان رضوی: رویکردهای نوین در مسیر ارائه خدمت به شهروندان مورد توجه دستگاه قضایی است

18:10 - 05 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۳۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون دادستان مرکز خراسان رضوی: رویکردهای نوین در مسیر ارائه خدمت به شهروندان مورد توجه دستگاه قضایی است
سرپرست دادسرای ناحیه 5 مشهد ویژه رسیدگی به امور صغار و محجوران گفت: سعی کردیم تا در یک اقدام جمعی دستگاه‌های مختلف را پای کار بیاوریم تا با علل بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در این حوزه تخصصی مواجه شده و در پی رفع آن براییم.

خبرگزاری میزان - نیره عابدین زاده در نشست هم اندیشی با هیأت عالی معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمانی و مردمی با رویکردهای نوین در مسیر ارائه خدمات به شهروندان گرانقدر تأکید کرد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 5 مشهد ویژه رسیدگی به امور صغار و محجوران در نشست هم اندیشی با هیأت عالی معاونت امور اجتماعی قوه قضاییه و جمعی از معاونان پیشگیری دادگستری‌های کشور در مجتمع شوق زندگی ضمن تشریح برخی از اقدامات این مجموعه، اظهار کرد: در مجتمع شوق زندگی با نگاهی مادرانه و مهربانانه به دنبال ایجاد هم افزایی بین بخش‌های حاکمیتی و سازمان‌های مردم نهاد بوده‌ایم تا بتوانیم با رویکردی نوین که مورد تأیید سند تحول قوه قضاییه نیز است، در جهت ارائه خدمات مطلوبتر به آسیب دیدگان اجتماعی یا در معرض آسیب گام برداریم چرا که رویکرد ما در این مجموعه حل مسئله و مشکل است.

سرپرست دادسرای ناحیه 5 مشهد ویژه رسیدگی به امور صغار و محجوران تصریح کرد: یکی از اقداماتی که مورد توجه ما در این مجموعه بوده این است که در یک اقدام جمعی دستگاه‌های مختلف را پای کار بیاوریم تا از این طریق بتوانیم با علل بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در این حوزه تخصصی مواجه شده و در پی رفع آن براییم.

وی با تشریح برخی از دستاوردهای فعالیت‌های انجام شده، گفت: از آنجا که یکی از رویکردهای ما ارتقاء آگاهی‌های عمومی از طریق ارائه آموزش‌های تخصصی به شهروندان گروه هدف و مسئولان و کارشناسان بوده در برخی از زمینه‌ها با کاهش قابل توجه آسیب‌ها در مورد جامعه هدف مواجه بوده‌ایم.

عابدین زاده ضمن تقدیر از حمایت های رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی اظهار کرد: هم اکنون در کنار فعالیت سازمان‌ها و نهادهای مختلف در قالب مجموعه شوق زندگی شاهد حضور شبکه داوطلبان افتخاری و افراد خیر و فرهیخته در کنار این مجموعه هستیم و بر این اساس تلاش کرده‌ایم که از ظرفیت افراد دلسوز و کارآمد بیشترین بهره را ببریم و هم اکنون در حال برنامه ریزی برای پیاده سازی این الگوی موفق در سایر مناطق و شهرها هستیم.

گفتنی است در این نشست رئیس هیأت عالی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تقدیر از اقدامات دادگستری استان خراسان رضوی بویژه در این حوزه گفت: این اقدامات ارزشمند قابلیت الگویی برای اجرا در سایر استانهای کشور را دارد.

در پایان این نشست مقامات و کارشناسان حاضر از بخش‌های مختلف دادسرای ناحیه 5 مشهد ویژه امور صغار و محجور(شوق زندگی) بازدید و با نحوه فعالیت های در حال انجام آشنا شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *