تصویب قانون جدید در ایتالیا برای سرکوب کشتی‌های نجات مهاجران

13:43 - 05 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۳۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تصویب قانون جدید در ایتالیا برای سرکوب کشتی‌های نجات مهاجران
پارلمان ایتالیا فرمانی را تصویب کرد که بر اساس آن دستورالعملی برای سرکوب کشتی‌های نجات خیریه مهاجران وضع می‌کند.

خبرگزاری میزان - پارلمان ایتالیا روز پنجشنبه (۲۳ فوریه) با وجود انتقاد سازمان ملل و گروه‌های بشردوستانه، فرمانی را تصویب کرد که بر اساس آن دستورالعملی برای کشتی‌های نجات خیریه مهاجران وضع می‌کند.
به گزارش «یورا سی‌تی‌آی‌وی»، مجموعه قوانین جدید بخشی از تلاش‌های «جورجیا ملونی»، نخست‌وزیر ایتالیا برای سرکوب کشتی‌های نجات است، که دولت او مدعی است مردم را تشویق می‌کند تا از شمال آفریقا سفر خطرناکی را از طریق دریای مدیترانه انجام دهند. 
خیریه‌ها این ادعا را رد می‌کنند و می‌گویند که مهاجران بدون توجه به اینکه آیا قایق‌های نجات در منطقه حضور دارند یا نه، راهی دریا می‌شوند.
بر اساس قانون جدید، کشتی‌ها باید درخواست دسترسی به یک بندر را داشته باشند و پس از نجات افراد، «بدون تأخیر» به آن سفر کنند، نه اینکه در دریا برای نجات قایق‌های مهاجر دیگر که دچار مشکل هستند در دریا بمانند و باید اطلاعات دقیق درباره فعالیت‌های نجات خود را منتشر کنند. 
پیش از این، کشتی‌هایی که توسط موسسات خیریه یا سازمان‌های غیردولتی (NGOs) اداره می‌شدند، اغلب چندین روز را در مدیترانه مرکزی سپری می‌کردند و به طور منظم چندین عملیات نجات را قبل از حرکت به سمت شمال به سمت ایتالیا انجام می‌دادند. 
این قانون تصریح می‌کند که ملوانانی که قوانین جدید را نقض کنند تا ۵۰ هزار یورو جریمه می‌شوند و تخلفات مکرر می‌تواند به توقیف کشتی‌های آن‌ها منجر شود.
چند ساعت پس از رای پارلمان ایتالیا، موسسه خیریه پزشکان بدون مرز (MSF) اعلام کرد کشتی Geo Barents این سازمان به مدت ۲۰ روز توقیف شده و این سازمان ۱۰ هزار یورو جریمه شده است. 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *