معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: وظیفه دستگاه قضایی در برهه کنونی تقویت اعتماد عمومی در جامعه است

12:23 - 05 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۳۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: وظیفه دستگاه قضایی در برهه کنونی تقویت اعتماد عمومی در جامعه است
معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: وظیفه مهمی که بر عهده قوه قضاییه نهاده شده، ارتقاء سطح اطمینان و اعتماد عمومی در جامعه است.

خبرگزاری میزان - معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه صبح امروز در آئین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در دوران پرفراز و نشیب کنونی وظیفه مهمی که بر عهده قوه قضاییه نهاده شده، ارتقاء سطح اطمینان و اعتماد عمومی در جامعه است.

وی گفت: با تقدیر از عملکرد قضات و کارکنان دستگاه قضایی گفت: قضات و کارمندان پرتلاش دستگاه قضایی همواره حضوری پر رنگ در صحنه‌های اجتماع داشته اند، براساس آمار به دست آمده بعد از شهدای سلامت در دوران کرونا بیشترین شهدا مربوط به قضات و کارمندان در دستگاه قضایی بوده است که حتی یک روز کار را تعطیل نکردند و شبانه روز با اخلاص از تمام وجود خود برای تحقق اهدف دستگاه قضایی، پیشبرد امور و حل مشکلات مردم هزینه کردند.

معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: ما کاملاً بر تنگناها و مشکلات کارکنان مجموعه واقفیم؛ و می دانیم چگونه علیرغم وجود سختی ها بدون هیچ چشم داشتی با عزم انقلابی و جهادی حتی خارج از وقت اداری برای رسیدگی به پرونده‌ها و باز کردن گره از کار مردم تلاش می‌کنند. و البته مسئولان قضایی نیز با تمام وجود سعی در رفع مشکلات کارکنان دستگاه عدلیه دارند.

وی با توجه به انتظارات مردم از این نهاد مهم و میزان مراجعان به دادگستری در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها اظهار کرد: تعداد مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی قابل قیاس با هیچ نهاد و دستگاهی نیست، این حجم گسترده از ورودی پرونده، باعث نشده تا خللی در مسیر خدمت به مردم عزیز بوجود بیاید.

معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به آمار کیفی تخلفات کارکنان در دستگاه قضایی بیان کرد: به فضل خدا طی دو سال اخیر تعلیقات و تخلفات کارکنان و قضات در دستگاه قضایی به شدت کاهش یافته است که این مهم مرهون آموزش‌ها و هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در نهاد حفاظت و اطلاعات است.

معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: زمانی که از حفاظت سخن به میان می‌آید همه مدیران و مسئولین وظیفه صیانت از آن نهاد را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه مهم که مقام معظم رهبری در عین پاکدست خواندن قضات بر پیگیری و مبارزه با فساد و هرگونه تخلف در دستگاه قضا ولو ناچیز و اندک تأکید داشته‌اند، گفت: در کنار نگاه تیزبینانه و نظارت دقیق بر امور، برخوردها نیز می بایست قانون مدارانه و بر اساس شرع ، اخلاق حرفه ای و اصول جوانمردی باشد، اعتقاد ما بر این است که نباید صرفاً توجه خود را به مبارزه با فساد معطوف سازیم بلکه باید از نظرات و افکار ارائه شده برای بالا بردن سطح آگاهی همکاران و پیشبرد اهداف سازمانی و در نهایت عدالت گستری و در راستای صیانت از سرمایه ارزشمند دستگاه قضایی استفاده کنیم.

معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی و اطلاعاتی استان اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه همواره تأکید دارد که مسئولان باید اصل حفاظت را بر نگاه مدبرانه و طبیب گونه بگذارند، لذا همه ما موظفیم همکاران زیر مجموعه خود را از عزّت دهیم، آنان را تکریم کنیم تا با شناخت منزلت والا و جایگاه رفیع خود حتی نزدیک فساد هم نروند.

وی در بخشی از بیانات خود یکی از عوامل تأثیر گذار در صدور تصمیمات متقن قضایی را حضور موثر و صحیح وکلاو کارشناسان در عرصه رسیدگی های قضایی عنوان کرد و گفت: از آنجا که وکلا و کارشناسان در جریان کشف حقیقت و انشای صحیح آراء توسط قضات نقشی بسیار مهم و تأثیرگذار دارند، لذا از مدیران محترم جامعه وکلا و کارشناسان انتظار داریم با نظارت بیشتر بر ارکان خود و تقویت آن دستگاه قضایی را برای حل مشکلات مردم یاری بخشند.

معاون حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و حضور پرشور مردم در این راهپیمایی عظیم گفت: آنچه که مردم را در یوم الله 22 بهمن به صحنه آورد بصیرت ، هوشیاری ، ولایت مداری و از همه مهم تر بینش دشمن شناسی آنها بود و باید بسان فرمایش مقام معظم رهبری در مقابل آنها سر تعظیم فرود آورد و با افتخار به آنها خدمت نمود

وی همچنین در راستای نگاه پدرانه رئیس دستگاه قضاء به جوانان فریب خورده در جریان فتنه اخیر و درخواست ایشان از مقام معظم رهبری برای عفو و تخفیف مجازات برای طیف گسترده ای از افراد بازداشت شده در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: عفو و تخفیف مجازاتی که اخیراً برای متهمان اغتشاشات و دیگر محکومین در کشور صادر شد حاکی از تدبیر بسیار به موقع، دقیق و اثربخش رئیس قوه قضاییه در ارائه این پیشنهاد و نگاه پر مهر و عطوفت رهبر معظم انقلاب در عین اقتدار بالای نظام اسلامی بود که ضمن ایجاد امید و اعتماد به نظام، بسیاری از توطئه‌های دشمنان راخنثی کرد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم حکم انتصاب امیرفتحی به عنوان رئیس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان چهارمحال و بختیاری به وی تقدیم و از زحمات عباس اسدی ریاست پیشین تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *