۶۱ هزار پرونده حقوقی و کیفری در دادگستری اردبیل در ۱۱ ماه ۱۴۰۱ رسیدگی شدند

11:49 - 05 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۳۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۶۱ هزار پرونده حقوقی و کیفری در دادگستری اردبیل در ۱۱ ماه ۱۴۰۱ رسیدگی شدند
طی ۱۱ ماه اخیر، ۶۱ هزار پرونده حقوقی و کیفری در دادگستری اردبیل رسیدگی و بررسی شدند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در بازدید از دادگستری شهرستان اردبیل، در جمع قضات دادگاه‌های حقوقی با تبریک اعیاد شعبانیه و با تشریح اهمیت کار قضا و قضاوت، اعتقادات عمیق دینی توأم با تعهد و دقت در رسیدگی‌ها را مهمترین رکن تحقق عدالت در جامعه دانست و اظهار کرد: ایام و اعیاد مذهبی همواره فرصتی برای مطالعه آثار دینی برای تقویت بنیه علمی و معنوی است و با توجه به رسالت و وظایف خطیر دستگاه قضایی، تعمیق بخشی معنوی به روحیه قضات و کارمندان دادگستری موجب رسیدگی‌های عادلانه و تلاش‌های جهاد گونه به منظور تسریع در انجام امورات می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی استان اردبیل اقدام بر اساس سند تحول قضایی را یک موضوع بسیار مهم عنوان کرد و گفت: یکی از موارد بسیار مورد تأکید در این سند استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در ارائه خدمت به مردم است که در این خصوص بحمدالله دادگستری استان توانسته در استفاده از سامانه ابلاغ اوراق الکترونیک قضایی، توسعه دادرسی‌های الکترونیکی و دفاتر خدمات قضایی اقدامات مورد قبولی انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح عملکرد دادگستری استان، تصریح کرد: دادگستری استان اردبیل علیرغم کمبود نیروی انسانی اعم از قاضی و کارمند توانسته در شاخص‌‎های مختلف عملکرد مطلوبی داشته باشد اما جا دارد به منظور جلب رضایتمندی عمومی و تحقق اهداف سازمانی اهتمام ویژه و جدی تری داشته باشیم.

در این جلسه واعظی رئیس کل دادگستری شهرستان اردبیل با ارائه گزارشی گفت: در ۱۱ ماه امسال، بیش از ۶۱ هزار پرونده در موضوعات حقوقی و کیفری ارجاع و رسیدگی شده است.

بازدید از شعبات و استماع مسائل و مشکلات تعدادی از مراجعان از دیگر برنامه‎های حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مجتمع دادگاه‌‎های حقوقی و انقلاب اردبیل بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *