رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تسلیحات ارسالی اروپا مانعی در برابر صلح اوکراین

11:28 - 04 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۱۹۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تسلیحات ارسالی اروپا مانعی در برابر صلح اوکراین
اروپا و آمریکا با تجهیزات نظامی و سلاح‌هایی که به اوکراین ارسال می‌کنند مانع ایجاد صلح و حل بحران این کشور هستند.

خبرگزاری میزان – فعالان صلح می‌گویند که میلیون‌ها انسان فرزندان خود را با اراده بزرگ نمی‌کنند تا خوراک توپ و تانک توسط قدرت‌های بزرگ باشند.

به گزارش «ریلیف وب»، شورای امنیت در نشست اخیر خود درخواست‌های فوری را از داخل و خارج از سازمان ملل برای کاهش تنش در اوکراین شنید، و برخی نمایندگان خطرات متعدد ناشی از جریان‌های تسلیحاتی را در مقابل نیاز به کمک به این کشور برای دفاع از خود ارزیابی کردند.

این نهاد ۱۵ عضوی برای اولین بار هشداری را از زبان «ایزومی ناکامیتسو»، معاون دبیر کل و نماینده عالی امور خلع سلاح، که هشداری در مورد تهدیدات ناشی از هجوم گسترده سلاح‌ها به موقعیت درگیری مسلحانه صادر کرد، شنید؛ وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دولت‌ها کمک نظامی به اوکراین از جمله تسلیحات و مهمات متعارف سنگین و همچنین سیستم‌های به تدریج سنگین‌تر و مدرن‌تر را اعلام کرده‌اند.

وی با فراخوان از کشورهای عضو برای مشارکت در این مکانیسم‌های شفاف‌سازی، بر اهمیت تبادل اطلاعات، حسابداری مناسب و حفاظت از تسلیحات و مهمات تاکید کرد. وی تاکید کرد که انتقال تجهیزات نظامی برای حمایت از اوکراین نباید آرزوی صلح را از مسیر خود خارج کند.

در طول حدود یک سال اخیر کشورهای عضو ناتو که در ابتدا درباره «دفاع از خود» برای اوکراین سخن می‌گفتند و مدعی بودند که به دنبال حل این بحران هستند اکنون پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار این کشور قرار می‌دهند.

اخیرا کشورهای اروپایی موافقت خود را برای ارسال انواع تانک‌‎های پیشرفته به اوکراین اعلام کردند و این در حالی است که ارسال این حجم گسترده از سلاح با ادعای «دفاع از خود» متناقض است.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که ارسال این سلا‌ح‌ها به اوکراین تنها به مسابقه تسلیحاتی منجر می‌شود و از حل بحران اوکراین جلوگیری خواهد کرد.

در حال حاضر کشورهای اروپایی و آمریکا تسلیحاتی را به اوکراین ارسال می‌کنند که در روزهای آغازین جنگ اوکراین حتی از صحبت درباره آنها نیز خودداری می‌کردند.

در حالی که روزهای نخست جنگ آنها از «تلاش برای متوقف کردن جنگ» دم می‌زدند اما در روزهای اخیر اکثر مقامات اروپایی پشنیبانی همه‌جانبه از اوکراین را مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *