رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عدم توافق اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه

22:45 - 03 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۱۶۸
عدم توافق اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه
کشورهای اتحادیه اروپا نتوانستند برای اعمال بسته دهم تحریم علیه روسیه به توافق برسند.

خبرگزاری میزان_ چهار دیپلمات آگاه امروز (چهارشنبه) به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که کشورهای اتحادیه بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به توافق نرسیدند و در همین رابطه یکی از این منابع دیپلماتیک نیز اعلام کرد که چندین مساله حل نشده از جمله تعهد نسبت به ارائه گزارش پیرامون دارایی‌های روسیه در اروپا وجود دارد که فردا درخصوص آن مذاکره انجام خواهد شد.

بسته پیشنهادی محدودیت‌های تجاری به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد یورو از جمله ممنوعیت واردات کائوچو از روسیه را شامل می‌شود و همچنین این بسته صادرات تجهیزات فناورانه و قطعات یدکی که ممکن است روسیه در میدان جنگ از آن استفاده کند را ممنوع خواهد کرد.

اتحادیه اروپا خواهان آن است که ۲۷ کشور عضو، دارایی‌های روسیه در خاک خودشان را ردگیری کرده درحالیکه بروکسل راه‌هایی را دنبال می‌کند تا این دارایی‌ها برای بازسازی اوکراین مورد استفاده قرار گیرد.

طبق اعلام منابع آگاه خبرگزاری رویترز، هرچند برخی از کشورها به علت نگرانی از رویارویی با جریمه به علت احتمال ناکامی در گزارش دارایی‌های روسیه، با این مساله مخالفت کردند، همچنین یک دیپلمات دیگر اتحادیه اروپا به تاکید این موضوع پرداخت که توافق فردا به سرعت به دست خواهد آمد و روز جمعه نهایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *