اسلام آباد برای آزادی "مرزبانان ایرانی" کوتاهی نکند

8:02 - 05 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۸۲۵
عضو ارشد حزب مردم پاکستان و وزیر پیشین اطلاع رسانی و رسانه های جمعی این کشور با اظهار تاسف از ربوده شدن مرزبانان ایرانی در نقطه صفر مرزی میرجاوه از سوی یک گروهک تروریستی گفت: دولت کنونی پاکستان باید از تمامی ظرفیت ها برای آزادی مرزبانان ایرانی استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل ، شامگاه دوشنبه گذشته 23 مهر، تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.

«قمر زمان کائره»  ربوده شدن مرزبانان ایرانی در میرجاوه را حادثه ای تلخ برای کشور برادر و مسلمان ایران عنوان کرد.
وزیر پیشین پاکستان با اشاره به وجود نا امنی و بی ثباتی در ایالت بلوچستان پاکستان گفت: در گذشته نیز چندین بار، تعدادی از سربازان و نیروهای امنیتی پاکستان از سوی گروه های تروریستی ربوده شده بودند.

وی ربوده شدن تعدادی از مرزبانان ایرانی و انتقال آن به خاک پاکستان را موضوعی حساس در روابط دو کشور خواند و گفت: نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان در صددند تا پناهگاه گروهک تروریستی جیش العدل را شناسایی و ربوده شدگان را آزاد کنند.

عضو مطرح حزب مردم پاکستان با اعلام اطمینان از تعامل و همکاری بین سازمان های امنیتی پاکستان و ایران تصریح کرد: به دلیل عملیات های ضد تروریستی از سوی ارتش پاکستان، پناهگاه های تروریست ها در مناطق شمال غرب در ایالت خیبرپختونخوا و جنوب غرب در ایالت بلوچستان از بین رفته است، ولی همچنان تعدادی تروریست توانسته اند بار دیگر پناهگاههای امن برای خود دائر کنند.

این صاحبنظر سیاسی پاکستان همچنین با اشاره به نقش سازمان های امنیتی خارجی در تشکیل گروهک های تروریستی و چالش های مرتبط با آن برای دولت پاکستان گفت: نهادهای امنیتی خارجی از گروهک های تروریستی برای تحقق اهداف خود استفاده می کنند.

وزیر پیشین اطلاع رسانی و رسانه های گروهی پاکستان ، تداوم بی ثباتی و ناامنی در افغانستان را عامل بی ثباتی در مناطق مرزی پاکستان و ایران دانست و گفت: در خاک افغانستان گروه های تکفیری و تروریستی از گروهک های تروریستی در خاک پاکستان و ایران حمایت و پشتیبانی می کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *