بحران خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا/ثبت بیش از 50 تیراندازی جمعی در 2023

12:33 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۲۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تیراندازی‍‌های مرگبار اخیر در آمریکا بازتاب خشونت مداوم با اسلحه در این کشور است.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش آرشیو خشونت‌های تسلیحاتی، آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از سه هزار و 500 کشته بر اثر خشونت با سلاح گرم را گزارش کرده و بیش از 50 تیراندازی جمعی ثبت شده است.

به گزارش «شینهوا»، یک کارشناس آمریکایی در این باره می‌گوید: ما بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه را در جهان داریم، ما بیشتر از مردم در کشور اسلحه داریم، ما برای هر مرد، زن و کودک در آمریکا بیش از یک اسلحه داریم و این دیوانگی است.

ده‌ها کشته در چندین تیراندازی مرگبار در سراسر آمریکا در آخر هفته جاری گزارش شد که دوباره مشکل غیرقابل حل خشونت با سلاح در این کشور را آشکار کرد.

این آخر هفته قاتل بار دیگر موضوع تشدید خشونت با اسلحه در آمریکا را به نگرانی عمومی برانگیخت و باعث خشم برای کنترل شدیدتر اسلحه شد.

آمریکا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار و 500 کشته بر اثر خشونت‌های مسلحانه را گزارش کرده و بیش از 50 تیراندازی جمعی ثبت شده است؛ «استفان ندگوا»، استاد دانشگاه آمریکایی در این باره می‌‎گوید: روند (خشونت با اسلحه) بدتر خواهد شد.

این کارشناس هشدار داد که اگر این روند ادامه یابد، سال 2023 می تواند «بدترین سال» خشونت با سلاح در تاریخ آمریکا باشد.

نرخ بالای مالکیت تسلیحات فردی، ناشی از لابی‌های قدرتمند اسلحه در آمریکا، یکی از دلایل اصلی افزایش تیراندازی‌ها در این کشور است.

هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها توسط گروه‌های مدافع حق حمل اسلحه که تبلیغات شدیدی را در میان مردم عادی انجام می‌دهند، تامین مالی می‌‎شوند.

اواخر ماه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرد و خواستار تشدید محدودیت‌ها در خرید اسلحه شد.

به گفته بایدن، قانون ممنوعیت تسلیحات تهاجمی فدرال و قوانینی برای افزایش حداقل سن خرید سلاح‌های تهاجمی پس از تیراندازی‌های جمعی به 21 سال مجددا اعمال شد.

پیش از این نیز مقامات آمریکایی وعده‌های بسیاری را برای کنترل حمل سلاح در این کشور انجام داده‌اند اما آنچه اکنون روی می‌دهد تنها تشدید بحران خشونت‌های تسلیحاتی و مرگ و میرهای بیشتر مرتبط با آن است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *