آپارتاید رژیم صهیونیستی؛ سیستم ظالمانه سلطه و جنایت علیه بشریت

9:08 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۴۶۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم آپارتاید صهیونیستی در سایه سکوت جامعه بین‌المللی همچنان به جنایات خود علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان – نهادهای بین‌المللی هشدار داده‌اند که مقامات رژیم صهیونیستی باید سیستم آپارتاید را که باعث رنج و خونریزی زیادی می‌شود، متوقف کنند.

به گزارش «ریلیف وب»، از زمانی که عفو بین‌الملل رژیم صهیونیستی را آپارتاید اعلام کرده تاکنون، نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از 220 فلسطینی را به شهادت رساندند که 35 نفر از جمله آنها تنها در ژانویه 2023 بود.

 قتل‌های غیرقانونی به حفظ رژیم آپارتاید صهیونیستی کمک می‌کند و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود، مانند سایر نقض‌های جدی و مداوم از سوی مقامات صهیونیست از جمله بازداشت اداری و انتقال اجباری.

طی چند روز گذشته، یک سری حملات مرگبار بر نیاز فوری به پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید کرده است؛ در 26 ژانویه، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جنین یورش برده و 10 فلسطینی از جمله یک زن 61 ساله را به شهادت رساندند.

مقامات رژیم صهیونیستی به بهانه پاسخ به عملیات‌های مقاومتی، مجازات‌های دسته جمعی علیه فلسطینی‌ها را تشدید کرده و دستگیری‌های گسترده را انجام داده و تهدید به تخریب خانه‌های آنها کرده‌اند.

حوادث ویرانگر هفته گذشته بار دیگر هزینه مرگبار رژیم آپارتاید صهیونیستی را آشکار کرده است؛ ناکامی جامعه بین‌الملل در پاسخگو کردن مقامات صهیونیست به دلیل آپارتاید و جنایات دیگر به آنها آزادی عمل برای جداسازی، کنترل و سرکوب روزانه فلسطینیان را داده است و به تداوم خشونت‌های مرگبارشان کمک می‌کند.

«اگنس کالامارد»، مدیر عفو بین‌الملل، در این باره می‌گوید: اسرائیل مدت‌ها تلاش کرده است که یافته‌های آپارتاید را با کمپین‌های بدنام کردن هدفمند ساکت کند، و جامعه بین‌المللی به خود اجازه می‌دهد که تحت تأثیر این تاکتیک‌ها قرار گیرد. تا زمانی که آپارتاید برچیده نشود، هیچ امیدی به حفاظت از جان غیرنظامیان و هیچ امیدی به عدالت برای خانواده‌های داغدار در فلسطین نیست.

تحت آپارتاید، مقامات صهیونیست عملاً تمام جنبه‌های زندگی پراکنده فلسطینی‌ها را کنترل می‌کنند و آنها را از طریق تقسیم ارضی و تفکیک قانونی در معرض ظلم و تبعیض روزانه قرار می‌دهند.

فلسطینیان در اراضی اشغالی فلسطین (OPT) در مناطق تحت محاصره جداگانه‌ای تفکیک شده‌اند و آنهایی که در نوار غزه زندگی می‌کنند از طریق محاصره غیرقانونی رژیم صهیونیستی از سایر نقاط جهان جدا شده‌اند، که باعث بحران انسانی شده و نوعی مجازات دسته جمعی است.

شواهد روزانه آپارتاید

در یکم فوریه 2022، گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد چگونه رژیم صهیونیستی یک رژیم نهادینه شده ستم و سلطه را علیه فلسطینی‌ها در هر کجا که بر حقوق آنها کنترل دارد، اعمال می‌کند؛ این نشان داد که چگونه قوانین، سیاست‌ها و عملکردهای رژیم صهیونیستی با هدف کلی حفظ اکثریت جمعیتی، و حداکثر کردن کنترل زمین و منابع به نفع صهیونیست‌ها و به ضرر فلسطینیان وضع می‌شوند.

سال 2022 به یکی از مرگبارترین سال‌ها برای فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی از سال 2005 تبدیل شد و حدود 153 فلسطینی از جمله ده‌ها کودک توسط نیروهای صهیونیست عمدتا در چارچوب افزایش حملات نظامی و عملیات دستگیری، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *