اخراج نماینده منتقد رژیم صهیونیستی از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان/ایلهان عمر؛ صدایی که خاموش شد

8:27 - 16 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۳۳۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا حمایت همه‌جانبه خود را از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و حتی انتقادهای یک عضو کنگره را نیز برنتابید.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های آمریکا به تازگی گزارش دادند که در جریان یک رای‌گیری، «ایلهان عمر»، نماینده مسلمان کنگره از ایالت «مینه سوتا»، به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی، از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا کنار گذاشته شده است.

این اقدام هدایت شده از سوی جمهوری خواهان آمریکا با جنجال‌های بسیاری همراه شده و جدیدترین نشانه از حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

مجلس نمایندگان آمریکا، «ایلهان عمر»، نماینده مسلمان کنگره را به بهانه «یهود ستیزی» پس از انتقاد از اشغالگری رژیم صهیونیستی از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان برکنار کرد.

تصمیم برکناری وی توسط 218 نماینده جمهوری‎خواه کمیته حمایت شد، در حالی که همه 211 نماینده دموکرات با آن مخالفت کردند.

پیش از رای گیری، «ایلهان عمر» در سخنرانی خود در مجلس نمایندگان اعلام کرد که وی یک مسلمان و یک مهاجر از آفریقاست؛ وی افزود: آیا کسی تعجب می‌کند که من به نوعی لیاقت صحبت در مورد سیاست خارجی آمریکا را ندارم؟ یا اینکه آنها من را به عنوان صدای قدرتمندی می‌دانند که باید خاموش شود؟

به گزارش «گاردین»، روزنامه «رول کال» کنگره گزارش داده که در پی این اقدام بسیار بحث برانگیز در روز پنجشنبه، «کن باک»، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی و نماینده جمهوری‌خواه از کلرادو، این اقدام را «احمقانه‌ترین رای در جهان» خوانده است.

در همین حال، در صحن مجلس نمایندگان آمریکا، «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، نماینده نیویورک، رئیس حزب جمهوری‌خواه را متهم کرد که انگیزه‌ای بزرگتر از «هدف قرار دادن زنان رنگین‌پوست در آمریکا» ندارد.

«اوکاسیو کورتز» و  «ایلهان عمر» دو نفر از گروه دموکرات پیشرو در مجلس نمایندگان آمریکا هستند که به نام جوخه شناخته می‌شوند.

«اوکاسیو کورتز» در یک سخنرانی جنجالی در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: این اقدام در مورد هدف قرار دادن زنان رنگین پوست در آمریکاست؛ هیچ چیز با تداوم حمله حزب جمهوری خواه سازگار نیست، به جز نژادپرستی و تحریک خشونت علیه زنان رنگین پوست در این نهاد.

«کوری بوش»، عضو این گروه نمایندگان و نماینده «میسوری» در کنگره، اقدام برای اخراج یک عضو مسلمان کنگره را توهین‌آمیز خواند.

به گفته وی، جمهوری‌خواهان یک حمله آشکارا اسلام‌هراسانه و نژادپرستانه علیه «ایلهان عمر»، نماینده کنگره انجام می‌دهند؛ قبلا گفته‌ام، باز هم می‌گویم: اتفاق برتری سفیدها باورنکردنی است و این امر نفرت‌انگیز است.

جمهوری‌خواهان برکناری «ایلهان عمر» را به دلیل اظهارات قبلی او علیه رژیم صهیونیستی توجیه کردند، زیرا او در سال 2019 به دلیل اظهاراتی که در آن از حمایت برخی قانونگذاران آمریکایی از اشغالگری رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود، با اتهام ادعایی «یهودی ستیزی» مواجه شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *