رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امام جمعه موقت تهران: نمایندگان مجلس با کنترل حداکثری هزینه‌ها و مخارج اداری کشور زمینه افزایش منابع ریالی و ارزی را فراهم کنند

14:54 - 14 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۲۰۲۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خطیب موقت نماز جمعه تهران به نمایندگان مجلس توصیخ کرد تا با کنترل افزایش هزینه‌های جاری و کنترل حداکثری هزینه‌ها و مخارج اداری کشور و نیز ارتقا کارایی دولت زمینه افزایش منابع ریالی و ارزی را فراهم کنند.

خبرگزاری میزان - به گزارش صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته تهران (14 بهمن)‌، با تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) از دوران کودکی در خانه پیامبر اکرم (ص) پرورش یافت. حضرت علی (ع) در خطبه قاصعه می‌فرماید که در دوران نوجوانی بر مردان شجاع عرب پیروز شدم و آنها را به خاک انداختم و جایگاه من را نسبت به پیامبر اکرم(ص) به خوبی می‌دانید و همیشه با او و در کنار او بودم و در آغوش پیامبر اکرم(ص) رشد کردم.

ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به کتاب‌های جورج سمعان جرداق نویسنده مشهور لبنانی گفت: این عالم در کتاب خود می‌گوید ای کاش بار دیگر تاریخ یک علی به بشریت هدیه می‌کرد تا انسان به درستی هدایت شود. حضرت علی (ع)‌ همچنین در خطبه شقشقیه می‌فرماید «جایگاه من ویژه است و در قله علم و دانش قرار دارم و هیچ پرنده بلندپروازی قدرت فرود آمدن به جایگاه علمی من را ندارد و گنجینه‌ای از علوم در من جای گرفته است». این شخصیت به رغم اینکه شایسته رهبری برای جامعه اسلامی است اما می‌فرماید صبر کردم در حالی که تیغ در گلو و تیر در چشم داشتم. البته می‌توانستم برخیزم ولی این صبر را بهتر دیدم. حتی زمانی که می‌خواهند برای رهبری جامعه اسلامی فردی را انتخاب کنند، می‌گوید آنچه مرا در این جایگاه قرار داده مسئولیت دفاع از مظلوم و مسئولیت در برابر خدای متعال برای ستاندن حقوق مظلومان است.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به نوزدهم بهمن سالروز بیعت پرسنل نیروی هوایی با امام خمینی (ره) و روز نیروی هوایی گفت: نیروی هوایی امروز در خلق امنیت و افزایش اقتدار جمهوری اسلامی و پاسداری از آسمان کشور نقش تعیین‌کننده و بی‌بدیلی دارد.

وی افزود: نیروی هوایی امروز در خلق امنیت و افزایش اقتدار جمهوری اسلامی و پاسداری از کشور اسلامی نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند. امیدوارم خدای متعال بر عزت این افسران، کارمندان و خلبانان نیروی هوایی بیفزاید. همچنین شهدای پرآوازه و پرافتخار این نیرو با نفوذ در قلب دشمنان تا اعماق خاک عراق پیش رفته و مزدوران بعثی را به خاک و خون کشیدند که برای ملت ایران عزت و افتخار تلقی می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط دولت به مجلس گفت: در خصوص نظام بودجه ریزی کشور رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود تصریح فرمودند انضباط مالی، اصلاح ناترازی نظام بودجه ریزی و تعهدات مالی بدون منابع مطمئن از مشکل‌سازی‌ها برای اقتصاد کشور است که باید متوقف شود. رهبرانقلاب همچنین تاکید کردند در مجلس شورای اسلامی نباید تعهدات جدیدی بدون منابع مطمئن مالی تحمیل شود لذا با الهام از این سخنان باید عرض کنم اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی در منابع و مصارف در چارچوب بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، از نکات مهم، دستوری و محوری تعیین کننده است که باید در تحول نظام مدیریتی، اداری و اقتصادی کشور مورد توجه واقع شود.

ابوترابی اذعان کرد: اگر با تحول در نظام بودجه ریزی روبه‌رو شویم شاهد تحول در حوزه‌های مدیریتی، اداری و اقتصادی می‌شویم. متأسفانه هر چه زمان می‌گذرد فاصله ما با قواعد صحیح حکمرانی صحیح مالی در بخش بودجه عمومی بیشتر می‌شود. اصلاحات مالی شکل نمی‌گیرد و فاصله ما با نقطه مطلوب بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: با احترام از نمایندگان مردم درخواست دارم در پاسخ دغدغه‌ها، سیاست‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اولاً با کنترل افزایش هزینه‌های جاری و کنترل حداکثری هزینه‌ها و مخارج اداری کشور و نیز ارتقا کارایی دولت زمینه افزایش منابع ریالی و ارزی را فراهم کنند. همچنین موجب رشد منابع صندوق توسعه ملی با هدف سرمایه گذاری در پروژه‌های راهبردی که دارای بالاترین تأثیر را در رشد اقتصادی کشور دارد فراهم آورند.

انتهای پیام/


برچسب ها: امام جمعه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *