سیف‌الله‌پور: ظلم نیست هزینه VAR را به گردن ما بیندازند؟

11:25 - 14 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۱۸۲۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مدیرعامل باشگاه نساجی گفت: به هیچ عنوان این اتفاق در فوتبال ایران نیافتاده که باشگاه‌ها خصوصی شوند!

خبرگزاری میزان - ایزد سیف‌الله‌پور درباره تجهیز ورزشگاه وطنی به سیستم VAR اظهاراتی داشت که گزیده‌ آن را در زیر می‌خوانید:‌

*در ۳ سال حضور رضا حدادیان در نساجی مازندران این باشگاه برادری خودش را برای داشتن یک تیم منظم و حرفه‌ای ثابت کرده است. به گواه کارشناسان طبق بیانیه‌ای که از طریق فدراسیون صادر شد تنها باشگاهی بودیم که هیچ گونه بدهی به جایی نداشتیم سعی کردیم اصول حرفه‌ای را رعایت کنیم اما سوال ما این است چرا نساجی باید این هزینه را پرداخت کند، در حالی که ورزشگاه وطنی به نساجی تعلق ندارد؟

*امسال 16 تیم در لیگ برتر داریم که به جز استقلال و پرسپولیس که از یک ورزشگاه مشترک استفاده می‌کنند، سایر تیم‌ها نیز باید VAR داشته باشند از سال آینده نیز دو تیم وارد لیگ برتر می‌شوند که اگر به جدول لیگ یک نگاه کنیم می‌بینیم وضعیت‌شان به شکلی است که استادیوم آنها VAR ندارد.

 *دولت از ابتدای کار گفته می‌خواهم به بخش خصوصی کمک کنم اگر یک کارخانه‌دار 20 کارگر را سر کار ببرد امکاناتی در اختیاراتش می‌گذارد نساجی هم در طول در بحث شور و نشاط اجتماعی این همه هزینه می‌کند آیا ظلم نیست که VAR را هم به گردن ما بیندازند؟

*الان دوستان می‌گویند این سیستم 300 هزار دلار هزینه دارد اما تا 500 دلار هم می‌رود در شرایطی که اگر دلار به همین وضعیت بماند مبلغ به حدود 20 میلیارد تومان می‌رسد. چرا باید نساجی این پول را پرداخت کند؟ طبق الزامات فیفا از سال 2020 گفتند باید مسابقات با VAR برگزار شود اگر کرونا نبود قطعاً به خاطر همین مسأله دو سال محروم می‌شدیم.

*باشگاه‌هایی مثل گل‌گهر،‌ سپاهان،‌ ذوب‌آهن، مس رفسنجان،‌ صنعت نفت آبادان،‌ تراکتور و نفت مسجدسلیمان به واسطه سیستم خود ورزشگاه اختصاصی دارند، اما سایر باشگا‌ها مثل استقلال،‌ پرسپولیس، ملوان، هوادار، آلومینیوم اراک،‌ مس کرمان، پیکان و نساجی ورزشگاه ندارند. پس نقش دولت کجا می‌رود؟‌مگر نباید وقتی دولت استادیومی را تجهیز می‌کند یا شرایط لوکس نوری، VIP ، CIP و رختکن را فراهم می‌کند VAR هم که جزو ملزومات است هم فراهم کند آیا برای این کار باید از باشگاه‌ها هزینه بگیرد؟ 

*دولت از ما اجاره می‌گیرد شاید باشگاه‌هایی مثل پیکان و هوادار سال آینده در لیگ وجود نداشته باشند آیا می‌توانند بگویند به این دلیل که هزینه کرده‌ایم سیستم را با خودمان برمی‌داریم و در جای دیگری می‌نشانیم این اقدام وظیفه دولت و فدراسیون فوتبال است. فدراسیون فوتبال چه کمکی به باشگاه‌ها می‌کند؟‌ شاید این موضوع برای باشگاه‌های دولتی اهمیت نداشته باشد.

*بارها می‌گوییم فوتبال حرفه‌‌ای است این موضوع در اساسنامه قید شده که باشگاه‌ها باید خصوصی باشند و وابسته به دولت نباشند، اما بودجه باشگاه‌های دولتی خیلی بالاست. به هیچ عنوان این اتفاق در فوتبال ایران نیافتاده که باشگاه‌ها خصوصی شوند!

انتهای پیام/


برچسب ها: نساجی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *