رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تبعیض استخدامی در غرب علیه گروه‌های اقلیت نژادی و قومی

11:38 - 13 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۰۷۹۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بر اساس یک مطالعه جدید، تبعیض استخدام علیه گروه‌های اقلیت نژادی و قومی در طول چند دهه گذشته در شش کشور در آمریکای شمالی و اروپای غربی به هیچ وجه کاهش نیافته است.

خبرگزاری میزان - چندین دهه پیش، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کردند که تبعیض استخدامی در کشورهای غربی به تدریج از بین می‌رود، زیرا قوانین ضد تبعیض اعمال می‌شوند و هنجارهای اجتماعی به نفع تنوع و رد نژادپرستی تغییر می‌کنند.

به گزارش «نورث وسترن»، اما طبق یک مطالعه جدید از «لینکلن کویلیان»، جامعه شناس شمال غربی این اتفاق نیفتاده است.

در عوض، تبعیض استخدام علیه گروه‌های اقلیت نژادی و قومی در طول چند دهه گذشته در شش کشور در آمریکای شمالی و اروپای غربی به هیچ وجه کاهش نیافته است.

به گفته «کویلیان»، استاد جامعه‌شناسی در کالج هنر و علوم «واینبرگ»، یافته‌ها ناامیدکننده هستند.

بزرگترین نکته این مطالعه این بود که به طور متوسط، هیچ تغییری در تبعیض استخدام در هنگام ترکیب داده‌ها در شش کشور کانادا، فرانسه، آلمان، انگلیس، هلند و آمریکا رخ نداده است.

در این مطالعه مشخص شد که برای گروه‌های قومی که ریشه در خاورمیانه و شمال آفریقا و عمدتاً در کشورهای مسلمان دارند، تبعیض‌ها افزایش یافته است.

این احتمال وجود دارد که این موضوع به بهانه حملات 11 سپتامبر و جنگ‌های پس از آن در افغانستان و عراق باشد.

همچنین شواهدی یافت شد که نشان می‌دهد در طول زمان در هلند افزایش کلی در تبعیض در بین همه گروه‌ها وجود داشته است.

چندین کشور روند صعودی در این موضوع داشتند، اما در هلند این میزان بیشتر بود.

این امکان وجود دارد که به طور گسترده‌تر، این افزایش به مواردی مانند رشد سیاست افراطی و احساسات ضد مهاجران غیرسفیدپوست مرتبط باشد.

در دهه 2000، اتحادیه اروپا دستورالعمل‌های برابری نژادی را وضع کرد که همه کشورهای عضو را ملزم می‌کرد قوانینی را وضع کنند که تبعیض را در چندین زمینه زندگی غیرقانونی کند، از جمله در موضوع استخدام و همچنین استانداردهای خاصی در مورد نحوه اجرای این قوانین.

اما این مطالعه هیچ اثر واقعی از اجرای آن دستورالعمل را پیدا نکرد، و همچنین مطالعه قبلی که به صراحت بر روی آن متمرکز شده بود، تاثیر مثبتی شناسایی نکرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا تبعیض

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *