طرح‌های کسب‌وکار فرهنگ‌بنیان کلید خورد

11:11 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۱۶۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
بزرگترین رویداد ارائۀ طرح‌های کسب‌وکار فرهنگ‌بنیان در روز دوشنبه 10 بهمن در محل کوشک باغ هنر برگزار گردید.

خبرگزاری میزان- طبق اعلام روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور در این رویداد زمینه معرفی شخصیت‌های محبوب ایرانی و تولید انبوه زنجیره محصولات حول آن شخصیت‌ها فراهم گردید. به گونه‌ای که هر کدام از شخصیت‌ها و زنجیره محصولات آن‌ها دارای یک مدل و برنامه اقتصادی مشخص و همچنین برنامه ترویج و برندینگ گسترده‌ای بودند. 

در این رویداد 10 مجموعۀ فرهنگ‌بنیان، پس از برگزاری سه دوره مربی‌گری در حوزه طرح کسب‌وکار و برنامه برندینگ و بارها ارائه و ارتقای طرح‌های خود مجوز ارائه در این رویداد را پیدا کردند. همچنین این کسب‌وکارها پس از حدود یکسال تلاش و صرف هزینه‌های گزاف برای نمونه‌سازی و تکمیل زنجیره محصولات حول شخصیت‌های ایرانی موفق به ارائه 60 نوع محصول مبتنی بر شخصیت‌های ایرانی در نمایشگاه شهر خانواده شدند. 

رویداد ارائه طرح‌های کسب‌وکار فرهنگ‌بنیان با حضور دکتر سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و عضو کارگروه سند تحول دولت مردمی برگزار گردید.

امامی با تأکید بر اینکه توسعه و ترویج شخصیت‌های ایرانی‌اسلامی تأثیر چشمگیری بر تحول در سبک زندگی کنونی خواهد گذاشت، از برگزاری چنین رویدادی استقبال کرد و آن را نقطه عطفی برای تحول در سبک زندگی امروزین قلمداد کرد.

 دکتر دنیوی عضو کارگروه سند تحول دولت مردمی نیز در سخنرانی خود در رویداد بازارپردازی تهران به این نکته اشاره نمود که بخش مهمی از سند تحول دولت مردمی، تأکید بر اقتصاد صنایع فرهنگی و توجه به ساماندهی محصولات فرهنگی هست و این امر ناظر به تحول در حوزه سبک زندگی است. بنابراین توسعه صنایع فرهنگی را باید در ساختارهایی پیگیری نمود که منجر به توسعه اقتصاد و بازار آن محصولات و نفوذ آن‌ها در خانواده می‌شود.

شایان ذکر است در این نشست دکتر رحمتی مدیرکل برنامه ریزی راهبردی و دبیر ستاد اقتصاد و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ؛ دکتر کاروان معاون تجاری سازی صندوق هنر و جمعی از رایزنی‌ها و مسئولین سازمانهای فرهنگی و تولیدکنندگان حضور داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *