شلیک مرگبار پلیس آمریکا به یک فرد معلول در لس آنجلس

8:39 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۸۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس آمریکا یک شهروند معلول را در لس آنجلس هدف قرار داده و به قتل رساند.

خبرگزاری میزان – ماموران پلیس آمریکا در نزدیکی شهر «لس‌آنجلس»، شهروند سیاه‌پوستی را که هر دو پایش قطع بود هدف گلوله قرار داده و به قتل رساندند.

به گزارش «سی‌بی‌اس لس‌آنجلس»، پلیس «پارک هانتینگتون»، پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع حادثه در جنوب لس‌آنجلس، به محل اعزام شد؛ سپس ماموران، «آنتونی لو»، شهروند 36 ساله سیاه‌پوست را هدف قرار دادند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکا نشان می‌دهد که با رسیدن نیروهای پلیس آمریکا، این شهروند سیاه‌پوست و معلول، از روی ویلچر برخاسته و سعی در فرار از دست نیروهای پلیس دارد.

در همین هنگام نیروهای پلیس آمریکا، فرد مذکور را هدف قرار داده و به قتل می‌رسانند.

این اقدام پلیس آمریکا در حالی روی می‌دهد که در هفته‎های اخیر و به‌خصوص پس از قتل «تایری نیکولز»،  انتقادها از عملکرد پلیس آمریکا و هدف قرار دادن سیاه‌پوستان به شدت بالا گرفته است.

فعالان حقوقی در پی این اقدام پلیس لس آنجلس خواهان برقراری عدالت و پاسخگویی پلیس به دلیل قتل این شهروند سیاه‌پوست و معلول شده‌اند.

سخنگوی پلیس هانتینگتون می‌گوید که فرد هدف گرفته شده در حال گذراندن یک بحران سلامت روانی بود که روز پنجشنبه گذشته توسط پلیس آمریکا به قتل رسید.

خانواده «لو» در یک نشست خبری به شدت از این اقدام پلیس انتقاد کرده و خواهان اجرای عدالت هستند؛ مادر این شهروند سیاه‌پوست آمریکایی می‌گوید: آنها پسر من را که روی ویلچر و دو پایش قطع بود به قتل رساندند، باید اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

پلیس مدعی است که «لو» با چاقو به تهدید افسران پلیس پرداخته و این اقدام منجر به قتل وی شده است؛ نیروهای پلیس پس از شلیک 8 گلوله به سمت «لو» رفته و به او دستبند می‌زنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *