اقدامات رژیم صهیونیستی برای قتل عام در غزه و کرانه باختری

8:29 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۷۲۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
محدودیت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان با روندی روز افزون ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی اقدامات محدود کننده خود را علیه فلسطینیان همواره افزایش می‌دهد.

در یکی از جدیدترین این اقدامات، کنست رژیم صهیونیستی قانون سلب تابعیت، اقامت و جابجایی اسرای فلسطینی اهل قدس اشغالی و مناطق 1948 را به تصویب رساند.

به گزارش «میدل ایست آی»، در غزه، جایی که دنیا به سختی آن را نظاره می‌کند، نظامیان رژیم صهیونیستی قتل‌عام‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

اکتبر گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه در جریان یک عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری اشغالی، نیروهای زمینی با بالگردهای جنگی و پهپادهای مسلح پشتیبانی می‌شوند، اگرچه از این تجهیزات به صورت تهاجمی استفاده نشده است.

مرگبارترین محاسبات رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینیان در غزه است، جایی که رژیم صهیونیستی اهمیتی به شمارش اجساد فلسطینی‌هایی که در حملات خود به شهادت می‌رسند، ندارد.

این بی‌تفاوتی در مورد تعداد زیادی از فلسطینیان شهید شده، از جمله خانواده‌هایی که به طور کامل یا جزئی قتل عام شده‌اند، و در تخریب گسترده منازل مسکونی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌های بهداشتی، مدارس، مساجد، و زیرساخت‌های راه و برق مشهود است و باعث رنج و عذاب زیادی برای کسانی شده است که زنده ماندند.

رسانه‌های غربی به طور غیرانتقادی اظهارات رژیم صهیونیستی را می‌پذیرند که مدعی است کشته شدگان همه «تروریست» یا غیرنظامی هستند که به عنوان «خسارات جانبی» جان خود را از دست داده‌اند.

جدای از محکومیت‌های توخالی که به عمل تبدیل نمی‌شوند، به نظر می‌رسد جامعه بین‌المللی به مرگ فلسطینی‌ها در غزه اهمیتی نمی‌دهد؛ بسیاری از کشورهای غربی از نظر سیاسی و نظامی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کنند، در حالی که رسانه‌های غربی به‌طور غیرقابل انتقادی اظهارات رژیم صهیونیستی را می‌پذیرند.

حتی تخریب یک برج در غزه توسط رژیم صهیونیستی در ماه می 2021 که رسانه‌های بین‌المللی را در خود جای داده بود، مدت‌هاست که فراموش شده است.

هیچ یک از گزارش‎های کمیسیون‌های سازمان ملل در مورد غزه منجر به پیامدهای واقعی یا تحریمی علیه رژیم صهیونیستی نشده است.

تحقیقات سازمان ملل در مورد تظاهرات 2018 غزه نشان داد که 183 نفر بر اثر شلیک گلوله نظامی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و بیش از 6 هزار نفر از جمله صدها زن و کودک زخمی شدند.

بیش از هزار و 500 نفر دیگر بر اثر ترکش گلوله یا ترکش به طور غیرمستقیم آسیب دیدند اما طبق معمول این گزارش هیچ پیامدی برای رژیم صهیونیستی نداشت.

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به گزارش‌ها مبنی بر تعداد زیادی از تلفات در تظاهرات‌های 2018، در توییت و سندی که هر دو بعد از مدتی حذف شدند، مدعی شد که استفاده از شلیک مستقیم به تک‌تیراندازان آموزش دیده محدود می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *