رئیس کل محاکم تهران با قضات مجتمع قضایی خانواده یک نشست تخصصی برگزار کرد

22:40 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۲۱۹
رئیس کل محاکم تهران گفت: در دعاوی خانواده سختی های روحی و روانی بیشتر از میزان آن قاضی و کارمند را آزرده خاطر می سازد و همین امر مدیریت را وادار می کند تا در انتخاب قاضی و کارمند جهت خدمت در دادگاه خانواده دقت بیشتری نماید تا ضمن توانمندی قضایی و حقوقی از حیث شخصیتی نیز آشنا به روانشناسی خانواده، صبور و معتقد به اصلاح ذات البین باشد.

خبرگزاری میزان - در راستای سیاست های تحولی محاکم تهران در مسیر تحول و تعالی و در ادامه نشست های کمیته رفع اطاله دادرسی در مجتمع های قضایی، یحیی جعفری رئيس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران با حضور در مجتمع قضایی خانواده یک با قضات این مجتمع نشست تخصصی برگزار کرد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در جمع قضات این مجتمع، با تشکر از تلاش های صادقانه همکاران قضایی و اداری و اشاره به حساسیت های دعاوی خانواده بیان داشت: تاکید بر ارتقای عملکرد و رفع اطاله دادرسی به معنی عدم توجه به تحکیم بنیان خانواده و اصلاح ذات البین نیست که بخواهیم با سرعت در طلاق به هر قیمتی ارائه آمار نمائیم.

رئیس کل محاکم تهران در این نشست گفت، در دعاوی خانواده سختی های روحی و روانی بیشتر از میزان آن قاضی و کارمند را آزرده خاطر می سازد و همین امر مدیریت را وادار می کند تا در انتخاب قاضی و کارمند جهت خدمت در دادگاه خانواده دقت بیشتری نماید تا ضمن توانمندی قضایی و حقوقی از حیث شخصیتی نیز آشنا به روانشناسی خانواده، صبور و معتقد به اصلاح ذات البین باشد.

جعفری در این جلسه از قضات رسیدگی‌ کننده به دعاوی خانواده درخواست کرد تا پیشنهادهای علمی خود را در زمینه کنترل وارده و قضا زدایی در امور خانواده به ستاد محاکم ارسال دارند تا به معاونت های مرتبط در قوه قضاییه ارسال شود.

در این نشست قضات مجتمع در حضور رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران به ارائه راهکارهای علمی و کاربردی در راستای کاهش علل اطاله دادرسی پرداختند.

با توجه به برنامه ریزی کوتامدت، جلسات کمیته رفع اطاله دادرسی در همه مجتمع های قضایی دارای پرونده مسن با حضور رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران بصورت مستمر و برنامه ریزی شده درحال برگزاری است.

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین علی زمانی معاون امور کیفری رئیس کل محاکم و مهدی فلاح مدیر دفتر کل محاکم، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران را همراهی می کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *