رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: دادرسی الکترونیک موجب کاهش هزینه مراجعان و تسریع در جریان رسیدگی‌ها می‌شود

17:31 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۱۵۲
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تأکیدکرد: برگزاری دادگاهای آنلاین موجب کاهش هزینه و زمان مراجعان و همچنین تسهیل و تسریع در فرایند و جریان رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.

 خبرگزاری میزان - حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، با بیان اینکه برگزاری دادگاه آنلاین موجب کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت  مراجعان و همچنین  تسهیل و تسریع در فرایند انجام امور قضایی و جریان رسیدگی به پرونده ها می شود از هم استانی ها خواست  این ظرفیت مهم و ارزشمند را جدی بگیرند.

وی با اشاره سازوکارهای پیش بینی شده در قالب دادرسی الکترونیک برای طرفین پرونده در دادگستری کل استان خراسان شمالی ، بیان کرد: تمامی پیامک های ارسالی قوه قضاییه از سرشماره ADLIRAN به اشخاص پرونده و همچنین پیامک اطلاع رسانی جهت اعلام نحوه حضور و ورود به جلسه مجازی نیز از طریق همین سرشماره به تلفن همراه فرد یا افرادی  که پیش از این در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند؛ ارسال می شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: اشخاص می توانند با اعتماد کامل و حصول اطمینان در این خصوص وارد این لینک شده و نسبت به اعلام حضور خود جهت شرکت در جلسه مجازی(دادگاه آنلاین) اقدام کنند.

براتی زاده تصریح کرد: در این سامانه لینک پیش بینی شده به منظور ورود اشخاص جهت  اعلام  نحوه حضور به 2 شکل ویدئوکنفرانس و یا حضوری تعیین شده و در صورتی که شخص، نحوه حضور خود را به صورت ویدئوکنفرانس انتخاب کند باید مبلغ 200 هزار ریال بعنوان هزینه شرکت در جلسه مجازی (دادگاه آنلاین) پرداخت کند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: در موعد  رسیدگی تنها برای اشخاصی که نحوه حضور خود را به صورت ویدئو کنفرانس انتخاب کرده باشند لینک ورود به جلسه بصورت پیامکی ارسال می شود و مخاطب این امکان را دارد که با ورود به لینک تعریف شده، در جلسه مجازی شرکت کند.

براتی زاده تاکیدکرد: برگزاری جلسه مجازی(دادگاه آنلاین) صرفا برای اشخاصی امکان پذیر است که قبلا در سامانه ثنا ثبت نام کرده و دارای امضای الکترونیک باشند .

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم در دستگاه قضایی استان جهت برگزاری دادگاه های آنلاین برای اشخاص دارای  پرونده قضایی در محاکم، بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما در راستای  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی لازم درباره وجود این قابلیت و امکان ارزشمند و نحوه استفاده از آن تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

۱۴۷ محکوم مالی و جرایم غیر عمد در ۱۰ ماهه سال جاری در خراسان شمالی آزاد شدند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *