رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهانه پلیس و دولت آلمان برای تشدید اقدامات نژادپرستانه

15:36 - 03 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۶۷۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ناآرامی‌های شب سال جدید میلادی در آلمان بهانه‌ای برای پلیس این کشور به منظور تشدید اقدامات خشونت‌بار و نژادپرستانه شده است.

خبرگزاری میزان - همزمان با آغاز سال جدید میلادی شهرهای آلمان شاهد ناآرامی‎های گسترده‌ای به خصوص در شهر «برلین»، پایتخت این کشور بودند.

تنها در پایتخت آلمان، ۴۱ افسر پلیس و نیروی امداد زخمی شدند و ده‎ها حمله به آتش‎نشانان صورت گرفته است؛ «فرانزیسکا گیفی»، شهردار برلین، خشونت را کاملا غیرقابل قبول خواند.

در حالی که بخش عمده افراد بازداشت شده در ناآرامی‌ها از اتباع آلمان بودند اما بار دیگر مقامات این کشور انگشت اتهام را به سمت مهاجران نشانه رفتند.

 «برلین» تنها جایی نبود که خشونت در شب سال نو میلادی در آن تجربه شد؛ گزارش‌هایی از سایر شهرهای بزرگ آلمان در مورد شلیک به خودروهای اورژانس، انفجار و حتی شلیک گلوله منتشر شده است.

پلیس آلمان اعلام کرد که ۱۴۵ نفر در برلین دستگیر شدند که ۴۵ نفر از آنها اتباع آلمان و مابقی از ۱۷ ملیت دیگر بوده‎اند.

به گزارش «wsws»، برای بیش از دو هفته، رویدادهای به اصطلاح «شب سال نو برلین» به سیاستمداران و رسانه‌های آلمانی بهانه‌ای برای یک کمپین جناح راست پلیس-دولت و تحریکات نژادپرستانه مضر تبدیل شده است.

از آنجایی که «فرانزیسکا گیفی»، شهردار برلین، ظاهرا در واکنش به رویدادهای شب سال جدید، دعوت‌هایی را برای «اجلاسی علیه خشونت جوانان» ارائه می‌کند، کاملا مشخص می‌شود: در بحبوحه مبارزات انتخاباتی جاری برای مجلس نمایندگان برلین، سوسیال دموکرات (SPD) و شرکای ائتلافی حزب سبز و چپ او به طرز هیستریکی خواهان افزایش تسلیح پلیس هستند.

روز به روز در آلمان سیل گزارش‌ها درباره یافته‌های ظاهرا جدید درباره وقایع آن شب، و همچنین سایر تحریکات جناح راست، که رسانه‌ها اغلب بررسی نشده، اما با اشتیاق بیشتر، منتشر می‌کنند، ادامه دارد.

تشابهات با رویدادهای شب سال نو در «کلن و هامبورگ» در سال 2016 و در «لایپزیگ» در سال 2020 غیرقابل انکار است و هدف پشت آنها آشکار است: میزان خشونت رخ داده کاملا اغراق‌آمیز است و روایتی نژادپرستانه با اشاره به عاملان مهاجر ایجاد شده است.

واقعیت این است که حقایق واقعی در مورد شب سال نو و آنچه در این شب روی داده همچنان نامشخص است؛ با این حال، آنچه واضح است این که رویدادها به شدت اغراق شده است.

رقم اصلی 145 دستگیری در این شب به همه افرادی که توسط یگان‌های پلیس مستقر در شب سال نو بر اساس جرایم مختلف دستگیر شده‌اند، اشاره دارد. اینها علاوه بر حملات به امدادگران اضطراری، شامل آتش‌سوزی، نقض قانون مواد منفجره و نقض صلح می‌شد.

در ابتدا، حتی گزارش هایی مبنی بر دستگیری 159 نفر گزارش شده بود که پلیس سپس به دلیل شمارش مضاعف تعداد آنها را به 145 کاهش داد، اما اکنون ناگهان هیچ کس چیزی مشخص نمی‌داند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *